1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The men eat a strawberry."

"The men eat a strawberry."

Překlad:Muži jedí jahodu.

December 28, 2014

11 komentářů


ondrasek10

Proc mi to nekdy v komentu ukaze ze tady je treba 8komentu a zadny tady neni


Frantisek369133

Problém je v tom, že mluvčímu je špatně rozumět a za slovem jíst to vypadá, že řekl eats a ne eat. Pak odhaduji podle kontextu a vychází mi logicky jednotné číslo, protože mě nejde na rozum, jak nejméně dva muži jedí jednu jahodu.


Frantisek369133

Opět si stěžuji na mluvčího. Pokud nedám výslovnost slovo po slově, nepoznám, zda řekl the nebo jen a. Když v jedné větě (u citronu) si řeknu, že jí nějaký citron, je to špatně, on řekl "ten citron". Hned poté je se dívka co jí jahodu, tak si řeknu, že to tedy bude opět "ta jahoda". Bohužel, byla to "nějaká jahoda".


hlouzem

"ti muži jí jahody". Je špatně když napíšu JÍ místo JEDÍ?


Miroslavka-1

proč není akceptováno- muži jí jahodu?


Nemesis_NaR

Protože jediná spisovná varianta je "oni jedí". "Oni jí" se sice říká, ale je to hovorové a já to přirovnávám k tomu, že bych se pak jako brnák mohl dožadovat toho, aby mi byla uznána "šalina", protože "tramvaj" přece nikdy neřeknu...

28.12.2014


Miroslavka-1

Děkuju za vysvětlení. Rozumím tomu. Možná by neškodilo uznávat obě varianty-aby to nebylo za chybu-jen výstraha-jako např. překlep ve slově.


RadekKahk

Nema to byt ze jedi jahody? Zni to divne kdyz reknu ze jedi (jednu) jahodu


kacenka9

Asi to byla velka jahoda. Puvodni anglicka veta tam ma tu jahodu jednu, tak jsme to tak prelozili i do CJ. Nic moc jineho s tim delat nemuzeme.


one357076

Je to proste nesmysl.


Adalbert183968

Proč ne ti muži? U muži bych vv neurčité formě očekával plurál bez členu

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.