1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "We wear shoes."

"We wear shoes."

Çeviri:Biz ayakkabı giyeriz.

December 28, 2014

40 Yorum


AhmetYL

Biz ayakkabıları giyeriz yanlış olmamalı ayakkabının çoğulu da shoes değil mi


HumeyraKar1

Evet yaa "s" takısı var


ykZLdV

Ahmet YL doğru söylüyosun.Sana katılıyorum


deti1959

İngilizcede giyilen, satın alınan ayakkabı için 'shoe' şeklinde tekil bir kullanım yoktur denilebilir. Ayakkabı için ''shoes'' kullanılır. Ama 'ayakkabı dükkanı= shoe store' gibi tekil kullanım yerleri vardır. Eğer, bir çift ayakkabının bir teki kaybolursa o zaman 'one of shoes' şeklinde söylenir. '' iki tane ayakkabı alırım= i buy two pairs of shoes''

Örnek olarak aşağıdaki kelimelerin de tekilleri yoktur denilebilir.

''pants= pantolon', 'trousers= pantolon', 'scissors= makas', 'tongs= maşa', 'pajamas= pijama', 'glasses= gözlük', 'binoculars= dürbün', 'overalls= tulum', 'tights= tayt', 'pincers= kerpeten'


Tuana663968

Yani öyle "s" takısı var


HeroineRo

Keşke biraz araştırsaydınız,neyse.Kardeşim senin yaptığın yanlış çünkü ayakkabı zaten 2 tanedir.Bir tane sol ayağa bir tane sağ ayağa olmak üzere 2 tane ayakkabı.Bu İngizlizler de demiş ki madem 2 ayakkabı var shoe değil shoes yapalım.Shoesa asla çoğul ek gelmez yani shoeses veya shoess falan çünkü kendisi direk çoğul bir kelime.


Crazy-Ali

Ulen zaten ayakkabı iki çift olduğu için otomatikman çogula giriyo


Akif99479

Ama ayakkabının shoe diye tekili var yani fish gibi çoğulu tekili aynı değil shoes dendiğinde ayakkabılar diye çevrilmesi pek normal biz ayakkabıları giyeriz diyene yanlış yaptın denmemeli...


Jihazap

"Ayakkabı giyeriz" yazdığımda kabul etmedi. Saçma değil mi bu?


YamurKay

Bence sacma ayakkabı giyeriz de zaten biz kelimesini belirtir.


ItsAlexaMoon

Haklısın zaten "Ayakkabı giyeriz" cümlesindeki gizli özne "biz" dir ama demekki onu kabul etmiyor.


Aye792637

Aynen biraz uygulamnın gelişmesi gerek


SiriusBlack99

Bildirin düzeltirler


IILKAYA

Hayır "Ayakkabı giyeriz" olucak ben öyle yaptım kabul eti.İstersen şikayet et bayrağa tıkla gerekeni yaz yeter


Mucahitzk

Ayakkabilari giyeriz diyincede kabul etmedi


seftalilipankek

İlk başta hangisi ayakkabı diye sormuştu ve ayakkabı resminin altında shoe yazıyodu. Her halükarda yalnışlık var ayakkabı çoğul sayılmalı ben öyle düşünerek biz ayakkabıları giyeriz yazdım ama kabul etmedi


HeroineRo

Resimde 1 ayakkabı var.Bu yüzden shoe.


KURT750372

Engeller kalksın gurubuna katilabilirmisiniz


AilaAslanli

Arkadaslar zaten ayakkabi tek olmuyoki cift oluyoo


[aktif olmayan kullanıcı]

    İngilizcede zamirleri kullanmak zorundayiz yoksa cümle ayakta kalır mesela "wear shoes"


Raxlan

    Shoes çoğul yani ayakkabılar olması gerek


sercanigma

    Giyiniriz de olmaz mı?


Reyhan590688

    Bencede olabilir♡


sinbad60

    Merhaba arkadaşlar A32M9X doulingo kulüb kodum. Buyrun Hep beraber hem eğlenip hemde öğrenelim.


Sinem380649

    Bazen algılamıyor bence


ykZLdV

    We wear shoes dedim ama kabul etmedi.Oyunda bi sorun mu var?Birde dediklerimi algilamiyor.Arkadaslar sizde de boyle oluyor mu?


EmreEker16

    Soruda hata olmalıdır eminim herkez ilk seferde cevaba bakmamışsa yanlış yapmıştır İyi günler


nurselintx

    Konustugumda algilanmiyor


AilaAslanli

    Yaa arkadaslar duolingo cook kolayy biraz zor olsaa bisey ögrenirizdeee eh istee


nar291582

    Cooooooooooooooooooooooook kolay bunu mu bilemediniz


HaydarBarr

    konuşmacı hatalı where diyo

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.