Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"The roots need water."

Tłumaczenie:Korzenie potrzebują wody.

1
3 lata temu

9 komentarzy


Lenucha88898

Napisałam stylem Yody: 'korzenie wody potrzebują' i nie zaliczyło :-(

0
Odpowiedz1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

I nie zaliczy. Składnia zdania która nie jest naturalna jest w języku polskim nie jest akceptowana.

I bez tego dość jest problemów ze zdaniami, które można przełożyć z angielskiego na polski na kilka tysięcy sposobów (proszę mi wierzyć, są takie zdania, między innymi właśnie ze względu na elastyczną kolejność słów w języku polskim, a także z powodu dużej wieloznaczności niektórych słów języka angielskiego) - a tymczasem DL dopuszcza maksymalnie 3000 wersji poprawnej odpowiedzi.

1
Odpowiedz1 rok temu

Adam685533

Nie da się powiedzieć need!

0
Odpowiedz1 rok temu

czochu1

A dlaczego nie uznało mi "korzenie potrzebują wodę" ?

-2
Odpowiedz2 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

Ponieważ czasownik "potrzebować" wymaga użycia dopełniacza, a nie biernika. Kurs nie akceptuje błędów w j.polskim, a jeśli tak się zdarza - to tylko przez przeoczenie (*). Należy takie błędy zgłaszać tak samo, jak błędy w j.angielskim.

Jest tak nie tylko z dbałości o piękno polszczyzny, ale również dlatego, że znaczną część użytkowników kursu języka angielskiego stanowią osoby pracujące metodą tzw. "reverse tree" - tj. znające dobrze język angielski, ale uczące się j. polskiego poprzez naukę angielskiego w naszym języku.

(*) Jest kilka wyjątków - formy, które mimo iż są błędne, Poradnia Językowa PWN dopuszcza jako akceptowalne w niektórych okolicznościach.

2
Odpowiedz2 lata temu

xmoniczkax.567

A mi przyjeło wodę? Więc?

-1
Odpowiedz1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Dzięki, już poprawione (usunięta forma z biernikiem)

1
Odpowiedz1 rok temu

jurmas

czy to raczej nie rosliny potrzebują wody???

-2
Odpowiedz1 rok temu

jurmas

rośliny nie korzenie

-2
Odpowiedz1 rok temu

Powiązane dyskusje