Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I am going to start walking."

Çeviri:Ben yürümeye başlayacağım.

3 yıl önce

5 Yorum


tmr-szr

"Ben yürüyüşe başlayacağım " neden kabul olmuyor?

3 yıl önce

kolhozdabirisci

yürüyüş daha çok "trekking" gibi bir faaliyettir..

2 yıl önce

receptoklu

neye göre to v1 neye göre verb+ing geliyor bir turlu ezberleyemiyorum

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"going to" -ecek/-acak demek, yani zaten kalıp, to hep var

to varsa neredeyse her zaman V1 kullanılır, aklıma gelen tek istisna "to look forward to V-ing"

neye göre to v1 neye göre verb+ing geliyor, işte bunun pek de bir kuralı yok, tek tek öğrenmeniz lazım hangi fiil kendinden sonraki fiili to'lu, hangisi -ing'li istiyor diye. pek çok liste var internette. mesela burada hem listeler var hem de alıştırmalar: http://www.englishpage.com/gerunds/

3 yıl önce

fatmaunver88-

Start fiili her iki durumda da kullanılmıyor mu daha dun calistim bu konuyu :(

3 yıl önce