Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

https://www.duolingo.com/FatihEmreCan

Duolingo'dan Sonra Yapılması Gereken 5 Şey!

FatihEmreCan
  • 24
  • 20
  • 17
  • 13
  • 10
  • 9
  • 6
  • 6
  • 5
  • 2

Deneme İngilizce Ağacını bitirdim. %20ye girebilmek güzel bir şey.

Kursu hazırlayanlara çok teşekkür ediyorum. Özellikle Selcen Hanıma. Şimdi İngilizce bilenler için Türkçe kursu da yapıyor, dünyaya Türkçe öğretecekler!

Bundan sonra İng üzerinden diğer diller ile devam edeceğim. İng. ağacını sarı tutmaya çalışacağım. Ağaç, asıl eksik bölümleri takılmadan geçtiğimiz zaman biter bence.

Duolingo bana ne kattı? (ağacı yeni bitirmiş birine göre)

  • Cümlelerin kurulma mantığını öğrendim.
  • Karmaşık cümleleri çözümlemede epey ilerledim .
  • Yeni kelimeler öğrendim.
  • Metinleri anlama oranımda belirgin fark gördüm.
  • Telafuz ve dinlediğimi anlamamda belirgin ilerleme gözledim.
  • Kendimi epey ifade edebilecek düzeye geldim, mesela duolingodaki yabancılara basit ifadelerle de olsa dil öğrenimi hakkında sorular sordum, cevapları da anlayabildim.

Ama tercüme kısmına geldiğimde hala büyük eksikliklerim olduğunu fark ettim, bu da tercüme yapa yapa aşılacak.

Bu yazı aynı zamanda bir geri bildirimdir. Eksiklikler? Büyük bir zat der ki kim koynumda bir akrep olduğunu söylese ondan darılmak değil belki memnun olmam gerektir.

  • Alternatif çevirilerin yeterince eklenmemesi. Boy kelimesi yerine çocuk yazmaya korkuyordum açıkcası çünkü bazen çocuk'u kabul etmiyordu, hep oğlan dedim. Yaratma/oluşturma da böyle. Bu tür kelime ve cümleler var.
  • Takıntılar. Tamamen şahsi bir fikrimdir. Mürteci ilan etmeyin lütfen ama sütten sudan fazla geçen şarap, bira vb. kelimeler ile benim bir dinim yok, sen onun varlığına inanır mısın, biz sadece onun varlığına inanırız tarzı ifadeler bizim alışık olmadığımız derecede vardı.
  • Bir de modal verblere daha fazla yer verilmeli bence. İçinde modal verb bulunan zamanlara da daha fazla yer verilmesi lazım.
  • Android uygulamasının yetersizliği. Bu elbette kurs hazırlayıcıları ile alakalı bir durum değil ama dükkan bile eksik androidde.

Sitede kursu bitirdikten sonra tavsiyeler var bir sürü. Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır tabi ama benim bundan sonra yapacaklarım şöyle:

1. Bu sitede tercüme yapmak. Tercüme yapmak cidden keyifli bir iş, yeter ki cümleler üzerinde uğraşın. 2. Podcast dinlemek. Dinleme yapmanın dil öğrenimi üzerindeki inanılmaz önemini bilmekteyiz. Sağırlar konuşamazlar da. Podcast deyince British Counsil'in 33 bölümlük çok keyifli, radyo programı tarzında podcast'leri var tavsiye ederim. Android uygulaması da var.Kursu bitirince deneyin, anladığınıza hayret edeceksiniz. 3. Kitap okumak. Basit hikaye kitaplarından başlayın. Bildiğiniz çocuk kitapları. Bilmediğiniz kelimeler çıkıyor tabi ama büyük ölçüde anlarsınız. Kitap okumak çok faydalı dil öğreniminde. 4. Diğer dillere çalışmak. Bunu herkes için demiyorum tabi ama İng üzerinden diğer dilleri çalıştığınızda İng'de güncel kalmış olur. Mesela İsp. ile başlayabilirsiniz. 5. Bu aklıma gelmedi ama sayılar her zaman ilgi çeker! :)

3 yıl önce

26 Yorum


https://www.duolingo.com/Filyavrusu

beşinci maddeyi özellikle deneyeceğim :)

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/FatihEmreCan
FatihEmreCan
  • 24
  • 20
  • 17
  • 13
  • 10
  • 9
  • 6
  • 6
  • 5
  • 2

5.si özellikle tavsiyemdir :)

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/Vologirl-chan

COK YASA DUOLINGO !!!!!! HELAL !!! :D

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/maaaideee

Bişey diycem bu duolingoyu çok abartmamış mısınız ya mesela ben dün indirdim ilk testten sonra zaten çoğu tamamdı ağacın akıcılık %69 du ağacın kalanını az önce bitirdim yarım saatimi almadı akıcılık şu an %70 de ve kesinlikle 40 gününüzü falan alacak bişey olduğunu sanmıyorum yani ağacı bitirdim yabancı dizileri altyazısız izliycem artık diye yazmış biri ama mesela benim altyazısız izlerken hala her şeyi anlayamadığım oluyo zorlanıyorum bazen yani kolay değil bu uygulama tamam güzel ama çok abartmışsınız ya siz 5 ay sürdü demek nedir hani başlangıçtan başlasanız bile o kadar sürmesi saçma değil mi

1 yıl önce

https://www.duolingo.com/mburak07

peki :)

1 yıl önce

https://www.duolingo.com/alican98

Takıntılar kısmına özellikle katılmakla birlikte tüm yazıya katılıyorum .

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/FatihEmreCan
FatihEmreCan
  • 24
  • 20
  • 17
  • 13
  • 10
  • 9
  • 6
  • 6
  • 5
  • 2

Peki Teşekkürler :)

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/mburak07

Çok güzel anlatmışsınız acaba Duolingo 'yu kaç günde bitirdiniz?

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/FatihEmreCan
FatihEmreCan
  • 24
  • 20
  • 17
  • 13
  • 10
  • 9
  • 6
  • 6
  • 5
  • 2

Teşekkürler :) Benim beş ay sürdü. Biraz ben gevşek davrandim biraz da bölümümun yogunlugundan. Normal çalışan biri iki aya kalmadan bitirebilir! Ama şimdi aklım başıma geldi , diğer dilleri sıkı çalışıyorum.

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/mburak07

Ben de 40 gündür duolingoyla uğrasıyorum ,duolingoyu bitirip yabancı filmleri alt yazısız olarak izleme yi iple çekiyorum.

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/FatihEmreCan
FatihEmreCan
  • 24
  • 20
  • 17
  • 13
  • 10
  • 9
  • 6
  • 6
  • 5
  • 2

Sadece duo yetmez ama. Duo bi yere kadar götürür. Geliştirmen lazım, kolay gelsin.

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/emredeniz07
emredeniz07
  • 25
  • 15
  • 10
  • 5
  • 3
  • 2

bencede

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/HasanYilma823230

Duolingo dan sonra interpals yada penpaland.com gibi siteleri kullanmanizi oneririm

4 ay önce

https://www.duolingo.com/OmerYasik

iyi tespit tebrikler

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/FatihEmreCan
FatihEmreCan
  • 24
  • 20
  • 17
  • 13
  • 10
  • 9
  • 6
  • 6
  • 5
  • 2

Sağolun, başarılar

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/fyec

Katılıyorum. Lingot verdim gitti.

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/FatihEmreCan
FatihEmreCan
  • 24
  • 20
  • 17
  • 13
  • 10
  • 9
  • 6
  • 6
  • 5
  • 2

Thanks a lot:)

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/FGedikli

arkadaşımızın eleştirilerine aynen katılıyorum. ben de kelime ağacını bitirdim. yalnız, akıcılığı halen artıramıyorum. yüzde 49'da takılı kaldı.

özellikle, alternatif kelimelerde çok eksikler var. o zaten herkesin dile getirdiği bir eleştiri.

yalnız: sürekli "inancım yok", "o inanmaz" gibi kelimeler göze batıcı derecede çok karşıma çıktı. şarap örneği de doğru, sanki alkolsüz içecek kalmamış gibi, sürekli beer, wine örneği çıkıyor. burada bir kasıt arıyorum. hatta muadili olsa duolingo'yu bırakacak kadar kıllandım bu durumdan.

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/FatihEmreCan
FatihEmreCan
  • 24
  • 20
  • 17
  • 13
  • 10
  • 9
  • 6
  • 6
  • 5
  • 2

Aynen bunu diyorum. Akıcılık derken, becerilerin seviyesini mi söylüyorsunuz?

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/FGedikli

yok, web üzerinden duolingo kullanıyorken sağ üstte ingilizce akıcılığı diye bir şey var. tüm konular bitti %49'de takıldı kaldı. Onu kastettim.

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/asdzxvasd

yanlış bilmiyorsam cümleleri moderatörler belirlemiyor bu yüzden biraya şaraba çok takılmamak lazım.

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/thedeadpixel

Tavsiyeler için teşekkürler hocam. İngilizce'ye Duolingo ile başlayalım da gerisi mutlaka gelir. :)

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/FatihEmreCan
FatihEmreCan
  • 24
  • 20
  • 17
  • 13
  • 10
  • 9
  • 6
  • 6
  • 5
  • 2

Hocalık bir yanım yok ama, teşekkür ederim, başarılar dilerim

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/thedeadpixel

Ben bilgili ve bilgisini tecrübelerini paylaşmayı seven kişilere öyle hitap ederim.

3 yıl önce

https://www.duolingo.com/ErenErtay

Kasıtların tekrarına takılmayın. Ecnebiler bunlarla uğraşıyor elbette geçmeli ki ne dediklerini anlamamız daha kolay olsun.

1 yıl önce

https://www.duolingo.com/Alizeler

şarap ve bira cümlelerinin varlığı gerçekten alışık olmadığım rahatsız edici bir durum.

1 yıl önce