1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "She informed congress."

"She informed congress."

Çeviri:O, meclisi bilgilendirdi.

January 4, 2015

11 Yorum


rurounius

congress'ten önce neden the gelmedi acaba yardımcı olabilir misiniz? biliyorum dillerde her şey sistematik olamayabiliyor ancak burda baya bir belirtme hali sezdim ben.


ilknr1

"to inform" fiili "haber vermek" anlamında da kullanılabiliyor mu? "Orada yaşadıklarını/gördüklerini bize haber ver" gibi bir cümle için de "inform" kullanılabilir mi yoksa daha ciddi konularda bilgi aktarmak için mi kullanılabilir? Şimdiden teşekkürler.


vvsey

Evet, "to inform", normalde biraz daha ciddi/resmi konularda kullanıyoruz. Bilgi aktarmak için, evet. My friend, inform me: how are you? Çooook tuhaf. :) "Bana haber ver" için başka bir tercüme: "let me know". Ah, ve polise kim bilgi verir? An informator.


ilknr1

Tekrar teşekkürler.


vvsey

Bir şey değil. To inform için örnekler: She informed congress. The school informed us that there are no classes tomorrow. He informed us of his situation. I was informed by mail that I won the prize. We were informed of your arrival yesterday. VS.

Belki böyle olabilir:

Haber vermek - to tell, to let (somebody) know

Bilgi vermek - to inform


queenzfeyza

She informed the congress olması gerekmiyor mu??


Hisar34

"O kongreyi bildirdi" nasil denir acaba? Ikisi arasindaki farki gormek ogretici olacak.


spid_erman

inform yerine announce olur sanırım


pluginage

o kongreyi bilgilendirdi kabul etmiyor


ersinkecis

Yoo ben 'O kongreyi bilgilendirdi' dedim (bunu da o cevaptan kopyaladim) kabul etti.


ecrinnur6

O bilgilendirdi dedim kabul etmedi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.