Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"The horses eat."

Překlad:Ti koně jedí.

před 3 roky

13 komentářů


Macovic

Koně žerou, nejedí! :-)

před 3 roky

Nemesis_NaR

Ano. Ovšem Google při zadání hesla "koně jedí" hlásí číslo 366 tisíc a na "koně žerou" 152 tisíc výsledků, tudíž většina lidí si myslí něco jiného.

Jinak nebyla-li odpověd uznána, tak poprosím o nahlášení přes "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/5096886

4.1.2015

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

doplneno

před 3 roky

Tvkr

Jakto, že mi to neuznalo koně ji?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Zkopíruji sem odpověd z druhé tvé diskuze, aby si to mohli přečíst další uživatelé i u této věty:

Protože "jí" není spisovný tvar, jediná spisovná možnost opravdu je jenom "oni jedí". Přirovnávám to k tomu, že v případě uznávání hovorových výrazů bych pak já jako brnák měl mít možnost "tram" přeložit jako "šalina", protože "tramvaj" přece nikdy neřeknu

před 3 roky

Aldashin

Nojo, ale učíme se anglicky, ne česky. Takže i nespisovná čeština by jako dobrá odpověď měla být přijata. Jde přeci o to, jestli rozumíme?

před 1 rokem

JanLyko
JanLyko
Mod

Čeština má oproti angličtině úžasné množství různých slovosledů. Taky má hodně synonym. To znamená, že už se spisovnou češtinou mají některé anglické věty až 3000 možných správných českých překladů.

Se všemi možnými nespisovnými variantami by to byly desetitisíce. Neznám nikoho, kdo by byl ochoten do systému ty desetitisíce zadarmo naklikat kvůli přínosu tak malému.

před 1 rokem

Aldashin

To máte pravdu, že to asi nejde postihnout.

před 11 měsíci

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Jen doplním, že počet překladů jedné věty je omezen právě na těch 3000 variant. Takže i kdybychom chtěli vypsat úplně všechny varianty, nemůžeme.

před 11 měsíci

Aldashin

Jasně, omlouvám se za přihlouplý komentář, byla to střela mimo . (Ale u živého lektora bych si za ním stál :-) ) Děkuji a zdravím.

před 11 měsíci

Petra767606

Však to tě taky nemá učit česky, to už máš znát dávno, ostudo!!!!

před 1 měsícem

Luparabianca1

no mne nezerou ani nejedi... napsal jsem kone zerou a je to blbe...

před 1 měsícem

Luparabianca1

proc je blbe?: ti kone zerou

před 1 měsícem