Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"We live in the valley."

Çeviri:Biz vadide yaşıyoruz.

0
3 yıl önce

26 Yorum


xnergy

Yor ekini nasil aldi.

5
Cevap ver3 yıl önce

Dilara924399

Türkçe'ye çevrildiğinde "-yor" eki pek sıkıntı yaratmaz. Mesela Türkçe'de "Vadide yaşıyoruz" ve "Vadide yaşarız" cümlesi aynı anlamda kullanılıyor. Burda da öyle düşünülmüş.

0
Cevap ver2 yıl önce

keremhan77

İngilizce-Türkçe çevirilerde çok sık karşılaşılan ve anlaşılmayan bir durum olarak görülür "geniş zamandan bahsederken çevirinin -yor eki alması " gibi. Aslında burada birebir çeviri "yaşarız" (geniş zaman) anlamıdır, ancak -yaşıyoruz dan kasıt da geniş manadır. Bu tip kelimeleri bizler çevirirken -er.-ar veya -yor olarak çeviririz.

0
Cevap ver2 yıl önce

536tezcan

Live in ayrica bir de anlami yasi-yor-uz yani yor oradan geliyor

0
Cevap ver2 yıl önce

potterhead711726

Yaşadığın yerde hem şu anda yasiyorsundur hemde genis zamanli olarak orda yasamaya devam ediyorsundur orda her ne kadar genis zaman kullansada turkceye cevirirken yasiyoruz da kullanilabilir

0
Cevap ver2 yıl önce

birhemsire

seslendirmede normal okurken liv diyor tamam sıkıntı yok, yavaş okumada layf diyor

3
Cevap ver2 yıl önce

AtahanTopa1

"Biz bir vadide yaşıyoruz " neden kabul edilmiyor.

2
Cevap ver3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

we live in a valley olmadığı için

6
Cevap ver3 yıl önce

536tezcan

Evet aynen oyle

0
Cevap ver2 yıl önce

Viforvendetta

report

1
Cevap ver3 yıl önce

serdaro81

Rapor ne alaka

2
Cevap ver2 yıl önce

Onur944345

Bencede rapor ne alaka

1
Cevap ver1 yıl önce

ademtelkes

We live at the valley diyebiliyor muyuz ? Hatta neden in diyoruz ?

2
Cevap ver3 yıl önce

Onur944345

Bilmem

1
Cevap ver1 yıl önce

Onur944345

Doğru diyon

0
Cevap ver1 yıl önce

iamesen

yaşıyoz yazdım kabul etmedi

1
Cevap ver3 yıl önce

keremhan77

-yoz'laştırmanın manası yok...;)))

0
Cevap ver2 yıl önce

sametciftci

"biz vadide yasariz" kabul etmedi ve tek sebebi "$" harfinin klavyemde olmamasi.

1
Cevap ver2 yıl önce

ayca107544

Biz vadi icinde yasiyoruzu kabul etmedi ay...

1
Cevap ver2 yıl önce

umit098

Yavaş söyleyince 'life' diyor sanki. Ben mi yanlış duydum ?

1
Cevap ver2 yıl önce

kedicim
kedicim

yavaş ve hızlıda değişik telaffuz var

1
Cevap ver2 yıl önce

ismailakbas

Seslendirmede yanlışlık var. Türkçe olarak liv demesi gerekirken layv diyor.

1
Cevap ver1 yıl önce

zamirazeyzey

yaşıyoruz ile yaşarız aynı anlam ikisini de kabul etti

1
Cevap ver1 yıl önce

Nuh550115

Turkiyenin bu karanlik ve puslu vadisinde yasariz orasida kurtlar vadisinin ta kendisidir

0
Cevap ver12 yıl önce

Onur944345

Cevap bu olacaktı :Biz vadide yaşıyoruz ben yaptım

0
Cevap ver1 yıl önce

ebrar181

Jfshggd

0
Cevap ver9 ay önce