A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Vannak testvéreid?"

Fordítás:Do you have brothers?

3 éve

7 hozzászólás


horvath954

Gratulálok!Nem fogadja el ""siblings"-et

3 éve

gravitydrummer

A testvér lehet fiútestvér és lánytestvér is, tehát úgy lenne helyes, hogy: "Do you have siblings?" vagy alternatívaként: "Do you have brothers or sisters?" vagy "Do you have sisters or brothers?"

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Van igazság abban, amit mondasz. A "siblings"-et szerintem elfogadtuk, a "brothers+sisters" változatot biztosan nem. Nekem valahogy az a tapasztalatom, hogy a helyzet egy picit hasonlít a "man" szóhoz ami ugye "férfi"-t és "ember"-t is jelent (érdekesség, hogy egy-két generációval ezelőtt a magyar "ember" szó is hasonlóképpen jelentette az absztrakt embert és a férfit is). Én élőszóban még alig hallottam azt a kérdést, hogy "Do you have siblings?" A "Do you have "brothers or sisters" persze teljesen korrekt.

3 éve

gravitydrummer

Érthető a válasz, köszönöm! :) Igen, valóban érdekes ez az "ember" kifejezés, nagyszülőktől többször is hallom így.

3 éve

siga908086

A have you pont olyan helyes, mint a do you have

1 éve

Arpad_G._Bondor

"Do you have any siblings?"-et nem fogadja el.

1 éve

Patrik113141

Igen vannak

1 éve