1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Hij heeft geen vriendinnetje…

"Hij heeft geen vriendinnetje."

Vertaling:He does not have a girlfriend.

January 9, 2015

4 opmerkingen


makitje

He has not got a girlfriend . Ik begrijp niet waarom die " got " daar staat. Kan iemand mij dat uitleggen ?


Lenkvist

Er zijn twee manieren om "hebben" te vertalen; "to have" of "to have got". Beide zijn correct, hoewel mensen vaak een voorkeur hebben. Zo wordt "have got" meer in het Verenigd Koninkrijk gebruikt terwijl "have" meer in de Verenigde Staten voorkomt. De bevestigende zinnen zijn

  • He has a girlfriend.
  • He has got a girlfriend.

Bij ontkennende zinnen wordt vaak het hulpwerkwoord "to do" gebruikt. Bij "have got" is er echter al een hulpwerkwoord aanwezig, waardoor "to do" niet nodig is.

  • He does not have a girlfriend.
  • He has not got a girlfriend.

michouxe

bedankt voor deze uitleg "ik heb dat ook al eens gevraagd"


jenniferblakely

"He does not have a girlfriend" is correct. NOT "He has no girlfriend."

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.