Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Hij heeft geen vriendinnetje."

Vertaling:He does not have a girlfriend.

3 jaar gelden

8 opmerkingen


makitje

He has not got a girlfriend . Ik begrijp niet waarom die " got " daar staat. Kan iemand mij dat uitleggen ?

3 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Er zijn twee manieren om "hebben" te vertalen; "to have" of "to have got". Beide zijn correct, hoewel mensen vaak een voorkeur hebben. Zo wordt "have got" meer in het Verenigd Koninkrijk gebruikt terwijl "have" meer in de Verenigde Staten voorkomt. De bevestigende zinnen zijn

  • He has a girlfriend.
  • He has got a girlfriend.

Bij ontkennende zinnen wordt vaak het hulpwerkwoord "to do" gebruikt. Bij "have got" is er echter al een hulpwerkwoord aanwezig, waardoor "to do" niet nodig is.

  • He does not have a girlfriend.
  • He has not got a girlfriend.
3 jaar gelden

michouxe
michouxe

bedankt voor deze uitleg "ik heb dat ook al eens gevraagd"

2 jaar gelden

GerrieMost

Het programma loopt vast

2 jaar gelden

jenniferblakely

"He does not have a girlfriend" is correct. NOT "He has no girlfriend."

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Would you like to elaborate on what would be wrong with "He has no girlfriend?".

3 jaar gelden

OmaShandy

Ik schreef: he has no girlfriend, en dat werd goedgekeurd (?)

2 jaar gelden

salma818991

Dit klopt niet echt

1 jaar gelden