"Hij heeft geen vriendinnetje."

Vertaling:He does not have a girlfriend.

January 9, 2015

12 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


makitje

He has not got a girlfriend . Ik begrijp niet waarom die " got " daar staat. Kan iemand mij dat uitleggen ?


Lenkvist

Er zijn twee manieren om "hebben" te vertalen; "to have" of "to have got". Beide zijn correct, hoewel mensen vaak een voorkeur hebben. Zo wordt "have got" meer in het Verenigd Koninkrijk gebruikt terwijl "have" meer in de Verenigde Staten voorkomt. De bevestigende zinnen zijn

  • He has a girlfriend.
  • He has got a girlfriend.

Bij ontkennende zinnen wordt vaak het hulpwerkwoord "to do" gebruikt. Bij "have got" is er echter al een hulpwerkwoord aanwezig, waardoor "to do" niet nodig is.

  • He does not have a girlfriend.
  • He has not got a girlfriend.

michouxe

bedankt voor deze uitleg "ik heb dat ook al eens gevraagd"


jenniferblakely

"He does not have a girlfriend" is correct. NOT "He has no girlfriend."


El2theK

Would you like to elaborate on what would be wrong with "He has no girlfriend?".


OmaShandy

Ik schreef: he has no girlfriend, en dat werd goedgekeurd (?)


89MBD

Nothing is wrong with 'He has no girlfriend.' It seems to me that, even though English has Germanic roots and both German and Dutch use this construction, this construction might be slowly fading out of usage in English.


89MBD

Sorry, but 'he has no girlfriend' is perfectly acceptable English. It just may be that it's not a usage that people in your part of the English speaking use.


sonia251379

Does stond niet tussen de woordjes!


89MBD

Tussen welke woordjes?


Bobby_de_patat

Je krijgt soms woordbalkjes


Lenya_the_Grey

Vriendin = girlfriend (depending on the context), vriendinnetje = the girl friend you have as a child. Or Duo thinks very little of women.

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.