"Ty kočky jsou veliké, protože jedí a jedí."

Překlad:The cats are large because they eat and eat.

January 9, 2015

21 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Karel472016

Nemelo by tam byt na vyber spise "big" nez large?


LetitiateT

Aký je rozdielnedzi big a large?


[deaktivovaný uživatel]

    That cats are big because they eat and eat, nahlášeno


kacenka9

    Nemuzete mit 'that cats...' THAT je jednotne. Kdyz je neceho vice, je to THOSE. Tedy THOSE CATS...


Nemesis_NaR

    Konkrétně v této větě mi ale "Those cats" zní divně. Dá se to zrovna tady opravdu použít?


kacenka9

    Ano, zcela bez problemu. Tamhlety kocky, ktere tamhle spi, jsou tluste. Those cats that sleep over there are fat.


Trubpka

    Proc nemuze byt big ?


    [deaktivovaný uživatel]

      Když je to tedy množné, může být The cats are big, because ...?


kacenka9

      Ano, to muze. Z cestiny nelze poznat, co presne tam ma byt. THE a THAT (THOSE) je casto zamenitelne


ladavala

      Protože pořád jedí, jsou asi velké (=tlusté), proto je asi lepší "large" viz příklad níže: "large (= fat) lady ".

      Zde jsou příklady použití "big" a "large" podle Oxford Learner's Dictionaries:

      "large" - big in size or quantity

      a large group/city/area/crowd/family

      a large number of people

      There were some very large amounts of money involved.

      Drought hit large parts of the country.

      A large proportion of old people live alone.

      The company has grown large enough to employ over 100 people.

      The kitchen is relatively large for a modern apartment.

      That's too large to fit in my suitcase!

      The population is slightly larger than that of Canada.

      Women usually do the larger share of the housework.

      Seoul is one of the world's largest cities.

      Who's the rather large (= fat) lady in the hat?

      "big" - large in size, degree, amount, etc.

      a big man/house/increase

      This shirt isn't big enough.

      It's the world's biggest computer company.

      (informal) He had this great big grin on his face.

      The lobster's claws are bigger than human hands.

      The festival is getting bigger every year.

      Her smile grew bigger.

      They were earning big money.

      The news came as a big blow.


ladavala

      Oxford Learner's Dictionaries uvádí které slovo použít:


Honza_U

      proč v této druhé větě podmět být musí? (oproti jinému případu)


tatka_
      Mod
      Plus

      V anglické větě by měl být podmět vždy vyjádřen. Jsou to spíše výjimky, kdy se vynechá.


Honza_U

      Ok, díky, spíš mne zaujal ten opačný případ, na který jsem poukazoval - tzn. vynechaný podmět v druhé větě (už si bohužel nevzpomenu o co přesně šlo), ale bylo to poměrně nedávno. Tam jsem odpověď nedostal.


ladavala

      Ano je to pravda. V souřadných souvětích s and (a), or (nebo) a but (ale) je při totožnosti objektu možné vynechání podmětu, např. The passport expired a month ago and needs to be extended. Pas přestal platit před měsícem a potřebuje prodloužit.

      To ale neplatí v podřadných větách, to znamená ani třeba zde po předložce "because". Platí to jen pro část souvětí "they eat AND eat".


ZdenkaHora

      Nezbývá, než se podívat, jak vysvětluje učitel na 'Help for English". Rozdíly hlavně přímo ve větách.... Doporučuji.


Pavlik52902

      Jsem rad,ze proslo big. Kdysi me ucili,ze large je velke jakoby plochou,mene objemem. Ale to byla Anglicanka,tak to muze byt jinak


Marie367051

      V překladu se objevuje stale big proc to neni správně


ladavala

      Musíte sem napsat celou větu, kterou Vám to neuznalo, nebo přidat Printscreen. "big" je uznáváno. Jsou uznávány i tyto varianty: "[the/those] cats are big because they eat and eat."


Marianhuff

      Proc je v napovede pouze slovo "big" ? ktere neni uznane a je oznaceno za chybny preklad, a proc nikdo nevysvetli proc je chybna odpoved s jedinym slovem v napovede kterym je "big" a jine slovicko v napovede neni.

      Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.