1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I see the edge of the island…

"I see the edge of the island."

Çeviri:Ben adanın ucunu görüyorum.

January 11, 2015

15 Yorum


MorukYasin

ben adanın köşesini görürüm doğru olamazm ı


BelizKasrg

Kenar demek değil mi edge


brkckrc

adanın sınırını görüyorum desem :) olmaz da belki ? :P


sawashian

Farzet ki sen Kıbrıs adasında Rum veya Türk kesimindesin. Arada bilinen bir “Sınır/Border“ var. Ama bir de bu adaların “Uç/Edge“ bölgeleri var. Eğer sen “Sınır/Border“ bölgesindeysen “I see the border of the island“ yok adanın bittiği uç bölgesindeysen o zaman “I see the edge of the island“ dersin.

Edge = Uç

Border = Sınır


akif.y

"of" lu kelime tamlamalarında ; "the" bazen her iki kelimeye de bazen ilk kelimeye, bazen de ikinci kelimeye yazılıyor. Bunun ayrımını nasıl yapacağız ?


sedanur0669

Ama simdiki zaman degilki


sawashian

“To see“ fiili şimdiki zaman için -ing eki almadığından dolayı hem geniş zaman hem de şimdiki zaman için kullanılır.

Örneğin:

I go = Ben giderim

I am go-ing = Ben gidiyorum

I see - “Ben görürüm“ ve aynı zamanda “Ben görüyorum“ anlamındadır.

Ayrıca “See“ düzensiz fiiller kategorisindendir.

Base Form “See“

Past Simple “Saw“

Past Participle “Seen“

Person Singular “Sees“

Present Participle/Gerund “seeing“

Ayrıca “See“ -ing eki alır ama şimdiki zaman için kullanılmaz.

“I am seeing“ diyemezsin. Bu cümle yanlış olur. Ama şöyle bir cümle kullanabilirsin... “seeing is believing“ Türkçesi “görmek inanmaktır“


mehmet792968

Cok guzel de bir baska ornekte seeing geciyor. Siz de rastlamissinizdir. Hemde boyle bir ornekte I am seeingthe edge of... gibi. Rastlarsam sizi ararim. Ya da siz rastlarsaniz iraya not dusun.


YakupCokun

duyularla ilgili fiiller ing eki almaz..


Avni86

evet ama bazı cümleler böyle çevriliyor, I see anlıyorum demek mesela


HarunKratK

Ben adanın sınırını görürüm doğru olmalı. Edge burada sınır anlamında kullanılabilir


Baver3421

İronland mi diyorum island mı :D zor anladım


Bisnev99

I see the edge of the island from here.


snnkrdmn

2 tane the neden var?


ErhanGkmen

Kenarini degil mi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.