1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "I swim in the pool."

"I swim in the pool."

Vertaling:Ik zwem in het zwembad.

January 13, 2015

5 opmerkingen


verdian45

Even scherpslijpen : De Nederlandse zin is duidelijk, maar is niet correct vertaald, want "zwembad" is een vertaling van "swimming pool", in de Engelse opgave staat echter het ruimere: "pool". Toch?

June 9, 2016

El2theK

De Engelse zin is ook duidelijk. In deze context wordt doorgaans een zwembad bedoelt, de toevoeging van swimming is dan ook niet nodig.

Pool kan ook iets anders betekenen, bijvoorbeeld a pool of blood. Echter in die situaties wordt pool dan beschreven door andere woorden.

June 9, 2016

verdian45

OK, bedankt EL2theK. Neem me maar niet kwalijk, ik heb ook altijd zoveel woorden nodig om iets te snappen; Engelse oren hebben toch vaak aan een half woord genoeg, wat een bof.

June 9, 2016

CorneliaVa4

Wat is het verschil in, het,of in het zwembad

July 30, 2016

verdian45

Lijkt me een vraag waarop een antwoord niet gemakkelijk is te geven. Kleine woordjes worden veel uit gewoonte gebruikt en ze zijn vaak lastig te verklaren. Voorbeelden met of zonder “de”: Ik zwem in zee. Ik zwem in het koude water van 'de' zee. Ik zwem in 'de' Noordzee die niet in het noorden ligt.
Lidwoorden lijken wel wat op trekhaken en ogen, je koppelt er soepel aanvullende info aan vast. Bijv. Op “het huis” is aanvulling simpel: “ 'het' huis 'waar ik woon'. ('het' huis 'dat', 'het' huis 'met', 'het' huis 'waarop' etc.) Zonder de aanvulling neem je aan dat het bekend is welk huis je bedoelt of wat er met dat huis aan de hand is. Op een woord met lidwoord kan er meteen een toelichting volgen (wie, wat, waar, waarom?) en zonder lidwoord is dat volkomen overbodig. Maar gewoonte is belangrijk: Ik zwem in water (gewoon), Ik zwem in zwembad (vreemd), Ik zwem in 'het' zwembad (gewoon, aanvulling kan nodig zijn), Ik zwem in zee (gewoon), Ik zwem in 'de' zee (gewoon, aanvulling kan nodig zijn), Ik zwem in rivier (vreemd), Ik zwem in de rivier (gewoon, aanvulling kan nodig zijn). Kijk ook maar eens in [http://ans.ruhosting.nl/e-ans/] wat er allemaal aan te pas komt met die kleine woordjes.

July 31, 2016
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.