"He runs without shoes."

Překlad:On běhá bez bot.

January 13, 2015

15 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


IvanaKoude

On běhá bos přece není špatně, nemúže to být také alternativa?


Nemesis_NaR

To by bylo "He runs barefoot(ed)." Takže bohužel Golden Rule, přestože významově to je neoddiskutovatelně to samé.


IvanaKoude

barefoot je pro mne nové slovo, děkuji.


AllurianaM

Neprijemne je, ze doslovny preklad je nekdy naprd. Malokdo rekne beha bez bot. Rekne Cesky beha bosy chodi bosy. Nicmene diky za priklady.


OndrejUK

Ivanko, nikoliv ... he runs without shoes... To neznamena, ze je bos, i kdyby byl boss, protoze muze mit boots nebo socks...


Marccy.B

Mohlo by to být přeloženo i jako "utíká bez bot" nebo "běží bez bot" ? Jen se ptám, nejsem si jistá....


Nemesis_NaR

Čeština má s tou průběhovostí problém. V angličtině je to vcelku jasné - "I am running" = "Běžím (ted)", zatímco "I run = Běhá(vá)m (někdy, opakovaně)". A v češtině je to zrádné, že některá slovesa vyjadřují průběhovost a některá opakování, aniž by to mělo přiliš nějakých pravidel. Co mě se ale týče, tak "utíká, běží" obojí česky říká, že to je ted. Což by v angličtině bylo "He is running".

Takže ne, já bych to spíš neuznal.


HonzaSuchy

Napsal jsem "On běží bos" a opravilo mě to na "On běží bez bot" a ne "On běhá bez bot". Tak nevím. ;)


odstrcilik

Nemůže být spíše/také správně "On běhává bez bot."?


Nemesis_NaR

Může. Ze zvyku připomenu tlačíkto "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296


OndrejUK

Nesouhlasim. Bosý = nahe nohy. Ve vete je: without shoes... but he can wear a boots or socks..


KIKI89999

V cestine se zajmeno on na začátku věty nedává


Inguska71

Pouzite slovo without este nebolo a zrazu ho mam dosadit do vety!!

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.