"Were you born in July?"

Tłumaczenie:Czy urodziłeś się w lipcu?

January 13, 2015

8 komentarzy


zbychoo.og

Czemu nie jest Did you born in july?

February 14, 2015

Konrad-Michal

Did to czas przeszły od czasownika posiłkowego do. Stosuje się go wraz z innymi czasownikami w pytaniach i przeczeniach, np. Did you learn? = Czy się uczyłeś/uczyłaś? Jednak niektóre czasowniki (m.in. be, must, can) nie potrzebują do, np. Are you old? = Czy jesteś stary(a)? Dlatego to be born = urodzić się nie wymaga do.

March 19, 2015

piotr.fiod

Czy to oznacza że zdanie - Did you born in ... jest niepoprawnie sformułowane?

May 5, 2015

Konrad-Michal

Tak, poprawnie jest tylko:

  • I was born
  • You were born
  • He/she/it was born
  • We were born
  • They were born
  • Was I born?
  • Were you born?
  • Was he/she/it born?
  • Were we born?
  • Were they born?
May 6, 2015

Jacek723680

Dlaczego urodziłeś się a nie urodziliście się? Dla liczby pojedynczej nie powinno być: Was you born? a dla liczby mnogiej: Were you born?

November 10, 2018

ab425

Dlaczego nie może być, " Czy zostałeś urodzony w lipcu?" Przecież sam się nie rodzę tylko ktoś mnie rodzi...

March 23, 2015

jozef.wisinski

Moim zdaniem to błąd logiczny, ponieważ nikt sam się nie urodził, a byliśmy urodzeni przez nasze mamy. Zgłaszam to i moja odpowiedź powinna być zaakceptowana!

July 28, 2015

Mikolaj_M

Nie może być "Did you born in July?" bo nie możesz "robić - zdziałać" swoich urodzin. Po prostu ten czasownik tutaj nie pasuje

December 1, 2017
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.