"What did she do?"

Překlad:Co udělala?

January 18, 2015

8 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Jamie08MD

překlep: "Co udělala?" uznalo, "Co dělala?" neuznalo


kacenka9

No jo. Tady je problem v tom, jak benevolentni mame byt se slovesnymi vidy. V 'Co delala' ja slysim prubeh a tedy "what was she doing"..... Nakolik zacit utahovat opasky.


Jamie08MD

Já bych řekl, že v češtině neexistuje ostrý překlad - nedokonavé sloveso = automaticky průběhový čas, dokonavé sloveso = prostý čas. Naopak si myslím, že se to hodně prolíná a bez kontextu lze přeložit naprostou většinu vět oběma způsoby. Jeden bude možná používanější, ale druhý nebude v trošku jiném kontextu špatně. Ale rozumím, záleží hlavně na vás v jakém rozsahu se rozhodnete takové odpovědi přijímat a pokud nepřijímat, tak to taky pochopím. Každopádně teda překlepy tohohle typu už do diskuze psát nebudu. Pokud ale systém vyhodnotí odpověď jako úplně špatnou a budu vědět situaci, kde bych tu větu použil, tak ji nahlásím. :)


kacenka9

Ne, piste preklepy! Ja souhlasim, ze ta hranice v zadnem pripade neni ostra a casto zalezi na mnozstvi kavy v obehovem systemu prekladatele, jak to vyhodnoti.


nueby

Jo, utahovat časem bude vhodné. Napadají mě tady dvě věci. 1. Tady zrovna si dovedu vysvětlit otázku jako na její předchozí zaměstnání, a tam nedokonavost funguje stejně dobře, jako by fungovala v prosté přítomnosti (což možná naznačuje jeden možný test na přijatelnost nedokonavého vidu v minulosti). 2. I když v jiných případech nedokonavost viditelná z izolované věty není vůbec, do jaké míry by záminku k ní mohl poskytnout kontext okolních vět, které si všichni jedině můžeme domýšlet?


EliDaProud

Neuznano "Co provedla?", jak jinak byste to vyjadrili?


kacenka9

Ano. Me take jiny preklad nenapada, ale nikoho to za temer rok, co jsme 'nazivo' jeste nenapadlo. Pridam.


David448847

"Co dělala." taky uznáno. :-)

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.