1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "On si je jistý."

"On si je jistý."

Překlad:He is positive.

January 18, 2015

14 komentářů


Erika742216

A co He is sure... ?


Marek_K.

Nechápu překlad. Být si něčím jistý, ať už sám sebou, nebo třeba nějakým tvrzením, přece neznamená pozitivně přemýšlet.


PitrLe

V tomto případě se přidávám. He is positive může znamenat např. pozitivní výsledky vyšetřování,... ALe jistě bych to nepřeložil jako že on si je jistý. Spíš bych volil, He is persuated (je přesvědčený)


Eywa951946

Tento překlad mi přijde speciálně nejasný. Taky si muže být jistý tím, že vše je na nic, že to nikam nevede, nebo že je smrtelně nemocný.. Pak není pozitivní. Ten překlad je velmi volný a ten se v Duo většinou neuznává. Co navrhnout změnit českou, nebo anglickou verzi na přesnější? Překladatelé souhlasí s tímto vzájemným zněním, nebo jen nechtějí rozporovat?


Monika571924

Dovoluji si tvrdit, že ta věta s výběrem "positive", je opravdu hodně nešťastná. Pokud Kacenka9 jako příklad uvádí "je si jistý, že jedeme správně", dost by mě překvapila verze "He is positive..." Nešlo by to převést do jiné normální věty, prosím?


Petr874875

Jistý není positive.


hatakejane

a co třeba he is certain?


svo1

nešlo by "He is sure with himself"?


hapysun

To by dle mě muselo být zadání "On si je sám se sebou jistý"


nueby

Říká se sure OF himself, a znamená to něco jiného, jak už bylo řečeno.


kacenka9

Ano, souhlasim s hapysunem. Z vety nijak nevypliva, ze by si byl jisty zrovna sam s sebou. Je si spise jisty, ze jedeme spravne.


mundifive

a co třeba He is confidence


Nemesis_NaR

Tvoje věta znamená: "On je důvěra/sebejistota" viz slovník.

Ovšem taková věta "He is confident" by uznána být mohla.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.