Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Teyzem her gün yürürdü."

Çeviri:My aunt used to walk every day.

3 yıl önce

6 Yorum


murat.tiry

Would neden var bu cümlede bilen var mı?

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

yürüRdü'nün Türkçede iki anlamı var.

  1. geçmişteki ihtimal; Eğer sağlıklı olsaydı, teyzem her gün yürürdü. - Burada would lazım
  2. eski alışkanlık; Gençken teyzem her gün yürürdü. - Burada used to lazım
3 yıl önce

murat.tiry

Açıklama için teşekkürler

3 yıl önce

alleskla

bunun türkçe çevirisi ,,,teyzem her gün yürümek zorundaydı,,used to zorundalık belirtir ,,yani teyzem hergün yürürdü cümlesinde zorundalık yoktur.kendi isteğiyle yapılan bir eylemdir ,yürüyüş..çevirisi yine hatalı türkçede bir bilgi eksikliği var...

1 yıl önce

myenes

Used neden kullanılıyor?

2 yıl önce

hayrikk

Used to bir kalip. Gecmiste yapilan deneyimler icin kullaniliyor.

1 yıl önce