1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "You are a positive person."

"You are a positive person."

Překlad:Ty jsi pozitivní člověk.

January 20, 2015

31 komentářů


777mirek

Ty jsi kladná osoba.


jakub.brodsky

Mám stejný názor. Positive přeci znamená kladný a nevidím důvod trvat na tomto výrazu převzatém.


Nemesis_NaR

Hmm, "kladná osoba", je to ještě vůbec česky? "Kladná postava" je ve filmu či knížce, jinak nevím...


MarekVaca

mám stejný názor, jako kolegové přede mnou, jinak jistěže kladná osoba do češtiny nepochybně patří.


danielsonpost

Ano je to rozhodně víc česky než výraz pozitivní. Navíc ve slovníku http://slovnik.seznam.cz/en/?q=positive i https://translate.google.cz/#en/cs/positive je to na stejné úrovni. Můžete umožnit i tuto možnost? Děkuji.


roman2580

"jsi optimista" je špatný překlad .... proč ?


Nemesis_NaR

Dva důvody. Přednější je ten, že tvá věta by v angličtině byla "You are an optimist," tudíž není důvod to (dle Golden rule) uznat jakožto překlad s podobným významem.

A zadruhé - nemyslím si, že to nutně znamená to samé. Krátké vysvětlení mě nenapadá, ale pocitově si nemyslím, že kdo je pozitivní člověk musí být taky optimista. Ovšem vzhledem k důvodu č. 1 to je vcelku jedno.


IvanaKoude

Optimista má tendenci vidět vše z lepší stránky. Podle mne klidně zcela naivně i riskantně. Může to být nevyléčitelný nadšenec. Positivní člověk svým positivním myšlením povzbuzuje, inspiruje, je oporou, dokáže zachovat klid...dá se říci že umí vidět realitu a popasovat se s ní. Byla by z nich zřejmě hodně dobrá dvojka.


jgstcd

Myslim ze vsichni ztracime cas na tuhle vetu celkem zbytecne. "Positive person" je krajne neobvykly vyraz ktery se nestoji za to ucit. Ja bych byl pro likvidaci.


AnnaLetko

Souhlasím, taky jsem pro likvidaci. Je to divné i v češtině, "kladná osoba" nikdo neřekne (snad leda kladná postava apod.) a pozitivní osoba je prostě jen otrocký překlad.


IvanaKoude

Chápu. Podle knížky Zrádná slova v angličtině, J.Hladký z roku 1990 České pozitivní se přeloží jako: positive, affirmative Anglické positive jako: 1 kladný, pozitivní 2 jistý: be positive 3 hovorově opravdový: a positive delight Vzhledem k úrovni tohoto kurzu si vystačíme se stávající verzí a tím jak se to slovo píše.


Zabza3

optimista může být vrah, který věří, že nebude dopaden.Dříve nebyl považován za pozitivního člověka...


Bugina

Myslím, ze zde bez kontextu může být i kladná osoba, např. když režisér vysvětluje herci jeho roli.... :) nebo ne?


SebastianT159232

"Jseš pozitivní osoba" nejde ?


KilerGamesCZ

Taky si myslím že jo


upolin

jsi kladná osoba


Honza_U

mělo by uznávat!


Klacik

Ten neurcity clen teda neni vubec slyset. Bez nej mi to neuznalo


KakaSenkov

Mohu se zeptat jestli v tomto spojení musí být člen? Myslela jsem si, že "a" znamená nějaký/jeden a používá se zda není určeno že je to něco určitého => míč a ball hezký míč nice ball... Proč tedy nestačí samotné positive person?


Jardap1

Jsi " kladná" mi nevzalo, přičemž v jiné zdejší lekci mi slovo kladný jako positive a záporný jako negative vzalo?


greenhorn15

Zkusil jsem napsat- jsi kladná postava. Špatná odpověď. Jak je to správně?


Bob.J...

Vidím, že psát něco do diskuze je zcela zbytečné, protože se tím až příliš často nikdo nezabývá (viz kladná osoba).


jezikaca1

také se přimlouvám za kladnou osobu :-)


s.atiova

jsi pozitivní osobnost - je špatně protože?


Ferdinka

Protože osobnost by bylo "personality". Ale v této větě je person a to znamená člověk/ osoba.


LukasPucho

Tohle bych v zivote nerek.. ty jsi pozitivni osoba .. hrajem se tady na dobro a zlo ?


kocky1

V mluveném projevu zde není řečen člen a, a potom ho požadujete, ale když se teprve učím, pak se spoléhám na to, co slyším.


Defrt

jsi positivní je špatně ?


Ondra_Kucera

Jsi kladný člověk... A to jako proč mi neuznalo?


VlastimilS8

"JSI KLADNÁ OSOBA" Mám pocit, že takto za chvíli nebudou moje děti už rozumět česky, protože nebudou vědět co to znamená "kladný člověk" ???

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.