Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"You are a positive person."

Překlad:Ty jsi pozitivní člověk.

před 3 roky

29 komentářů


roman2580

"jsi optimista" je špatný překlad .... proč ?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Dva důvody. Přednější je ten, že tvá věta by v angličtině byla "You are an optimist," tudíž není důvod to (dle Golden rule) uznat jakožto překlad s podobným významem.

A zadruhé - nemyslím si, že to nutně znamená to samé. Krátké vysvětlení mě nenapadá, ale pocitově si nemyslím, že kdo je pozitivní člověk musí být taky optimista. Ovšem vzhledem k důvodu č. 1 to je vcelku jedno.

před 3 roky

IvanaKoude
IvanaKoude

Optimista má tendenci vidět vše z lepší stránky. Podle mne klidně zcela naivně i riskantně. Může to být nevyléčitelný nadšenec. Positivní člověk svým positivním myšlením povzbuzuje, inspiruje, je oporou, dokáže zachovat klid...dá se říci že umí vidět realitu a popasovat se s ní. Byla by z nich zřejmě hodně dobrá dvojka.

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Myslim ze vsichni ztracime cas na tuhle vetu celkem zbytecne. "Positive person" je krajne neobvykly vyraz ktery se nestoji za to ucit. Ja bych byl pro likvidaci.

před 2 roky

IvanaKoude
IvanaKoude

Chápu. Podle knížky Zrádná slova v angličtině, J.Hladký z roku 1990 České pozitivní se přeloží jako: positive, affirmative Anglické positive jako: 1 kladný, pozitivní 2 jistý: be positive 3 hovorově opravdový: a positive delight Vzhledem k úrovni tohoto kurzu si vystačíme se stávající verzí a tím jak se to slovo píše.

před 2 roky

AnnaLetko

Souhlasím, taky jsem pro likvidaci. Je to divné i v češtině, "kladná osoba" nikdo neřekne (snad leda kladná postava apod.) a pozitivní osoba je prostě jen otrocký překlad.

před 2 roky

Zabza3
Zabza3

optimista může být vrah, který věří, že nebude dopaden.Dříve nebyl považován za pozitivního člověka...

před 8 měsíci

777mirek

Ty jsi kladná osoba.

před 3 roky

jakub.brodsky

Mám stejný názor. Positive přeci znamená kladný a nevidím důvod trvat na tomto výrazu převzatém.

před 3 roky

Nemesis_NaR

Hmm, "kladná osoba", je to ještě vůbec česky? "Kladná postava" je ve filmu či knížce, jinak nevím...

před 3 roky

danielsonpost

Ano je to rozhodně víc česky než výraz pozitivní. Navíc ve slovníku http://slovnik.seznam.cz/en/?q=positive i https://translate.google.cz/#en/cs/positive je to na stejné úrovni. Můžete umožnit i tuto možnost? Děkuji.

před 2 roky

MarekVaca

mám stejný názor, jako kolegové přede mnou, jinak jistěže kladná osoba do češtiny nepochybně patří.

před 2 roky

Bugina

Myslím, ze zde bez kontextu může být i kladná osoba, např. když režisér vysvětluje herci jeho roli.... :) nebo ne?

před 3 roky

SebastianT159232

"Jseš pozitivní osoba" nejde ?

před 2 roky

KilerGamesCZ

Taky si myslím že jo

před 2 roky

Klacik
Klacik

Ten neurcity clen teda neni vubec slyset. Bez nej mi to neuznalo

před 2 roky

upolin

jsi kladná osoba

před 1 rokem

Honza_U

mělo by uznávat!

před 5 měsíci

KakaSenkov

Mohu se zeptat jestli v tomto spojení musí být člen? Myslela jsem si, že "a" znamená nějaký/jeden a používá se zda není určeno že je to něco určitého => míč a ball hezký míč nice ball... Proč tedy nestačí samotné positive person?

před 2 roky

Jardap1

Jsi " kladná" mi nevzalo, přičemž v jiné zdejší lekci mi slovo kladný jako positive a záporný jako negative vzalo?

před 2 roky

greenhorn15

Zkusil jsem napsat- jsi kladná postava. Špatná odpověď. Jak je to správně?

před 7 měsíci

BohuslavJ

Vidím, že psát něco do diskuze je zcela zbytečné, protože se tím až příliš často nikdo nezabývá (viz kladná osoba).

před 5 měsíci

jezikaca1

také se přimlouvám za kladnou osobu :-)

před 4 měsíci

s.atiova

jsi pozitivní osobnost - je špatně protože?

před 3 roky

Ferdinka

Protože osobnost by bylo "personality". Ale v této větě je person a to znamená člověk/ osoba.

před 3 roky

LukasPucho

Tohle bych v zivote nerek.. ty jsi pozitivni osoba .. hrajem se tady na dobro a zlo ?

před 2 roky

kocky1

V mluveném projevu zde není řečen člen a, a potom ho požadujete, ale když se teprve učím, pak se spoléhám na to, co slyším.

před 2 roky

Defrt

jsi positivní je špatně ?

před 2 roky

Ondra_Kucera

Jsi kladný člověk... A to jako proč mi neuznalo?

před 2 roky