A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Miért tételezzük fel, hogy a főnök mindent tud?"

Fordítás:Why do we assume the boss knows everything?

3 éve

4 hozzászólás


resi69

Azert, nem mindegy, hogy miert "tetelezzuk fel", vagy "feltetelezzuk". Az elso arra utal, hogy kellene felteteleznunk, a masodik, meg arra, hogy ha tesszuk, akkor miert is feltetelessuk. Szoval a peldamondat szerint a kerdes inkabb az lenne, hogy miert kell felteteleznunk. Ezt azonban szerintem angolul igy kerdeznenk: "Why should we assume the boss knows everything?" Vagy erosebb kenyszer eseten, "Why must we assume the boss knows everything?" Csakhogy ezen a szinten meg a modbeli segidigeket tanulnank. Ezert szerintem a "tetelezzuk fel" szofordulatot kellene cserelni "feltetelezzuk"-re a magyar mondatban. :)

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Hmm, érdekes felvetés. Azt hiszem, hogy a "tételezzük fel" formának két lehetséges jelentése van, az egyik amit te mondasz, a másik viszont nem hordozza a "kellene" árnyalatot, így gyakorlatilag megegyezik a jelentése a "feltételezzük" alakkal. Mi a te megoldásodra nem is gondoltunk, csak erre az egyszerűbbre. De természetesen a "feltételezzük" forma is jó.

3 éve

1kicsit

A "hogy" miért nem kerül fordításra? Elfogadta azzal is, de érdekelne. Nekem pedig "jobban esik",ha benne van. :-)

3 éve

petkoo2
petkoo2

A 'native'-ek is hol odateszik, hogy 'that', hol nem...

2 éve