"She has left."

Fordítás:Elment.

January 21, 2015

28 hozzászólás


Gabor67

Nyuszi100: "Megette az ebedjet, azutan elment. - es az Elvette a penztarcamat, azutan elment. Kozott nincs kulonbseg... mindketto ugyanolyan mult ido..."

Azert van kulonbseg a ket mondat kozott, mert TE (azaz a BESZELO) masra helyezed a hangsulyt: az elso esetben siman elbeszelsz valamit, a masodikban viszont hangsulyozod a rendornek, h. most itt allsz sulyosan kifosztva. (Ahogy Tarnai mar megmagyarazta.) Vagyis az, h. valamit hogyan kell helyesen mondani az nem az angol nyelvtantol, hanem TOLED fugg.

June 29, 2015

Adrienn912857

A left mióta jelent "elment"-et?


tomyyka

leave, left, left


ErdlyiAtti2

A has-al már mindenképp múltidő


csuszer

Mindig azt hittem,hogy az angolban ezt csak arra használják mikor vki meghal.Ezek szerint tévedtem :)


Dr.Piroska

Miért nem fogadja el?


Zsolt_J

Nyersen fordítva: Lelépett.


abraxas0

Hogy van az, hogy az elment nem jó, ha a helyes válasz az elment? Ez bug!


Nyuszi100

Megadnatok a magyarazat linkjet, koszonom, eleg lenne idemasolni.


Abenhakan

Már hogyne lenne különbség, ha figyeltél pont azt magyaráztam, hogy MAGYARBAN nincs különbség, a többi nyelvben van. Ha beütöd a keresőbe hogy pl. "angol present perfect használata, akkor jönnek a találatok.


Nyuszi100

Mas nyelvet is tanultam mar es tudom, hogy van kulonbseg egyes mult idok kozott, de ez a ket mondat amit felsoroltal, szerintem nincs kulonbseg a tortenes idopontjaval kapcsolatban, teljesen egyformak. Mindkettoben van egy elozmeny es ami utana tortent csak egyiknel az egyik evett a masik meg elvett egy penztarcat es mindketto ezutan elment. Ebben akkor mi az ido-kulonbseg?


Abenhakan

Nem az időkülönbség a lényeg, szándékosan írtam olyan mondatokat, ahol az időpontok közel állnak egymáshoz. A lényeg, hogy a második mondat a jelen helyzettel sokkal szorosabb összefüggésben van, ezért helyesebb PP-ben mondani.


NexusAsus1

Szerintem sincs semmi különbség a két példa között. Az első példára is rá lehet mondani, hogy kihatással van a jelenre, mert megette az ebédjét ezért most már nincs étele, tehát ennyi erővel azt is lehetne befejezett jelenbe fordítani. Ez az egész csak a nyelv túlbonyolításáról szól, függetlenül attól, hogy a nagy nyelvek mind túlbonyolítják ezt. A lényeg az, hogy azt megkell tanulni, hogy így is ki lehet fejezni a múltat és így már nem fog meglepetésként érni ha ilyennel találkozol. Azonban te nyugodtan használhatsz egyszerű múlt időt, mert az is helyes lesz és megfogja mindenki érteni.


emese.mart

Ebben a leckében befejezett jelent tanulunk, akkor miért volt He left pár kérdéssel hamarabb?


Simon_Zoli

A "has left" nem azt jelenti, hogy valaki elhagyott valamit? Például: She has left her key. Elhagyta a kulcsát. She has left her apartment. Elhagyta a lakását. (eltávozott a lakásából). Az elmentet én úgy tanultam, hogy "went away". Rosszul emlékszem?


karak74

"Elhagytam a termet (vagy valamilyen helyet)." "Távoztam." "Továbbmentem." Egy magyarul tanulónak magyarázd el, mi a különbség a három között. Mert ugye mindháromnak más a "szóképe". A went away-t én leginkább tovaindultam-nak fordítanám.


kepega

A lelépett miért nem jó??? "She has left"


Nyuszi100

Elotte ugy is volt, hogy she left, vagy he left. Akkor most miert kell a has?


Abenhakan

Nézd meg a "He wrote to me" topikot ugyanitt, ott megpróbáltam elmagyarázni.


Nyuszi100

Ugy gondolom jo mindketto, amit lattam. Vagy meg sem? A forumnal irod?


Nyuszi100

adnal linket arrol hogy hol talalom a magyarazatot, mert nem talalom.


Tarnai

Abenhakan: Az egyszerű múlt (simple past) idő és a present perfect (ezt magyarul általában befejezett jelennek fordítjuk, némileg megtévesztően) azért tűnik elsőre nehéznek, mert a magyar nyelv ezeket nem ismeri, nálunk csak három idegidő van. Az összes nagy európai nyelvben viszont mind megvan ugyanez, tehát feltétlenül fontos hogy mindenki megértse. Szóval a simple past,ahogy a neve is mutatja egyszerű múlt idő, általában beszélek a múltról, visszaemlékezem, beszámolok, stb. A present perfect legfontosabb jellemzője, hogy amit mondani szeretnék, az - bár a móltban történt - de mégis közvetlen kapcsolatban van a jelennel. Mondok egy példát: He ate his lunch and then he left (megette az ebédjét, azután elment). Ezt egyszerű ,múlttal mondom, mert egyszerűen beszámolok valamiről. Viszont ha azt mondom, hogy "He took my wallet and then he has left!" (elvette a pénztárcámat, azután elment) ezt már present perfect-tel fejezem ki, mert ezt éppen egy rendőrnek mondom és most ki vagyok rabolva.

Ez a legfontosabb különbség ezt kell elsősorban megérteni. A PP nagyon gyakori lépten-nyomon szóban és írásban is találkozni fogsz vele. Némi gyakorlás után érezni fogod, hogy mikor kell használni.


Adrienn912857

Köszönöm a magyarázatot! Én megértettem. Viszont azt még nem értem, hogy ide a has miért kell?


Nyuszi100

Megette az ebedjet, azutan elment. - es az Elvette a penztarcamat, azutan elment. Kozott nincs kulonbseg... mindketto ugyanolyan mult ido...


Abenhakan

Mondom, ugyanitt a fórumban, a mondatoknál.


harytomi

Mert így elment vagy távozott úgy pedig távozik vagy elmegy!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.