1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "She has left."

"She has left."

Fordítás:Elment.

January 21, 2015

11 hozzászólás


Adrienn912857

A left mióta jelent "elment"-et?


tomyyka

leave, left, left


ErdlyiAtti2

A has-al már mindenképp múltidő


Gabor67

Nyuszi100: "Megette az ebedjet, azutan elment. - es az Elvette a penztarcamat, azutan elment. Kozott nincs kulonbseg... mindketto ugyanolyan mult ido..."

Azert van kulonbseg a ket mondat kozott, mert TE (azaz a BESZELO) masra helyezed a hangsulyt: az elso esetben siman elbeszelsz valamit, a masodikban viszont hangsulyozod a rendornek, h. most itt allsz sulyosan kifosztva. (Ahogy Tarnai mar megmagyarazta.) Vagyis az, h. valamit hogyan kell helyesen mondani az nem az angol nyelvtantol, hanem TOLED fugg.


csuszer

Mindig azt hittem,hogy az angolban ezt csak arra használják mikor vki meghal.Ezek szerint tévedtem :)


Dr.Piroska

Miért nem fogadja el?


Zsolt_J

Nyersen fordítva: Lelépett.


abraxas0

Hogy van az, hogy az elment nem jó, ha a helyes válasz az elment? Ez bug!


vasvariistvan

Adrienn, azért van ott a has, mert az present perfect segédigéje. Az kapcsolja össze az eseményt (mármint, hogy elment) a jelennel. A közlő itt inkább, azt akarja mondani hogy nincs már itt. Hát ők ezt így is tudják mondani, mi meg csak ámulunk az angol igeragozás gazdagságán.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.