1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He has not written us since …

"He has not written us since February."

Fordítás:Nem írt nekünk február óta.

January 22, 2015

10 hozzászólás


GzaSzab

apám! egyre gyalázatosabb ennek a mű nőnek a kiejtése!


wohin0

A written és us közé hogy hogy nem kell for?


Abenhakan

Igen jó a kérdés. Mindenek előtt a "write" az "to"-t vonz és nem "for"-t. Írok két nyelvtanilag helyes példamondatot? "He wrote a letter to his mother" és "He wrote his mother a letter". Tehát, ha a write után közvetlenül azt jelölöm meg, aki az írást kapja, akkor nincs elöljáró. Viszont ha a "write" után azt jelölöm meg, hogy mit írtam és majd csak ezután következik annak megnevezése, aki ezt megkapja, akkor "to" kell.


Adam1978

Egyrészt pontosan ezért, igen. Másrészt meg azért, mert ez történetesen amerikai angol. Brit angolban még akkor is kéne to, ha rögtön utána ki lenne téve az, hogy kinek írunk. Ezért van, hogy itt mindkét verziót elfogadja a program (tehát a He has not written to us is jó), a brit angolságra tekintettel.


corvusnotus

A gép butább, mint az ember....ugyanazt mondtam....és nincs jelentősége sorrendnek, mert a lényeg azon van, hogy: FEBRUÁR ÓTA....nemdebár?????.....úgyebár????


Toncika01

Ennek nem simple past-nak kellene lenie? Hiszen pontosan tudjuk, hogy február óta nem írt


Harga

Tipikus befejezett jelenidő, mert a múltban történt, és máig tartó hatása van (azóta sem kaptam tőle levelet). Ha írt volna azóta (pl. márciusban), akkor "Februárban nem írt." már sima múlt idő lenne.


Abenhakan

Okos kérdés. Amikor "since" szerepel a mondatban, akkor lehet PP mert nem egy időpontról van szó, hanem egy időszakaszról, ami februártól mostanáig tart, tehát mehet, sőt sokkal jobb a PP.


Adam1978

Ha egészen mostanáig nem írt, akkor olyan időszakról beszélünk, ami még nem zárult le, most is fennáll („beleér a jelenbe”), ezért kell Present Perfect. Ha viszont egy egyértelműen múltbeli időpontig (pl. tegnapig) nem írt, akkor kell Simple Past. A meglévő magyar fordítás szerintem inkább úgy érthető, hogy egészen mostanáig.


Szabo_Miklos

A hadaró versenyt simán nyerné!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.