A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"He has not written us since February."

Fordítás:Nem írt nekünk február óta.

3 éve

8 hozzászólás


GzaSzab

apám! egyre gyalázatosabb ennek a mű nőnek a kiejtése!

3 éve

wohin0
wohin0

A written és us közé hogy hogy nem kell for?

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Igen jó a kérdés. Mindenek előtt a "write" az "to"-t vonz és nem "for"-t. Írok két nyelvtanilag helyes példamondatot? "He wrote a letter to his mother" és "He wrote his mother a letter". Tehát, ha a write után közvetlenül azt jelölöm meg, aki az írást kapja, akkor nincs elöljáró. Viszont ha a "write" után azt jelölöm meg, hogy mit írtam és majd csak ezután következik annak megnevezése, aki ezt megkapja, akkor "to" kell.

3 éve

corvusnotus

A gép butább, mint az ember....ugyanazt mondtam....és nincs jelentősége sorrendnek, mert a lényeg azon van, hogy: FEBRUÁR ÓTA....nemdebár?????.....úgyebár????

1 éve

Toncika01

Ennek nem simple past-nak kellene lenie? Hiszen pontosan tudjuk, hogy február óta nem írt

7 hónapja

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Okos kérdés. Amikor "since" szerepel a mondatban, akkor lehet PP mert nem egy időpontról van szó, hanem egy időszakaszról, ami februártól mostanáig tart, tehát mehet, sőt sokkal jobb a PP.

7 hónapja

Adam1978
Adam1978
Mod

Ha egészen mostanáig nem írt, akkor olyan időszakról beszélünk, ami még nem zárult le, most is fennáll, ezért kell Present Perfect. Ha viszont egy egyértelműen múltbeli időpontig (pl. tegnapig) nem írt, akkor kell Simple Past. A meglévő magyar fordítás szerintem inkább úgy érthető, hogy egészen mostanáig.

3 hónapja

Harga
Harga

Tipikus befejezett jelenidő, mert a múltban történt, és máig tartó hatása van (azóta sem kaptam tőle levelet). Ha írt volna azóta (pl. márciusban), akkor "Februárban nem írt." már sima múlt idő lenne.

7 hónapja