1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Ty máš práva."

"Ty máš práva."

Překlad:You have rights.

January 22, 2015

11 komentářů


ValaCZE

No, because law = zákon, right = právo na něco


sari.iras

Thank you, but what if I meant laws as a subject? For example two students are talking about the next lecture. We do not know the context. So in theory somebody has a math and the other one laws. What do you think about this?


Nemesis_NaR

No... S jistou nemalou mírou představivosti si použití takové věty mezi dvěma studenty dokážu představit - jakože závidím kamarádovi, že už má zkoušku z práv za sebou (kde první mojí námitkou by bylo, že pochybuju, že někdo má čistě předmět Právo - učí se zvlášt trestní právo, občanské právo a co já vím co. Říct jenom právo by byl pravděpodobobně slangový výraz).

Každopádně - rozhodně to uznané nebude, protože "laws" nerovnáse "rights", viz krásný popis od kačenky. Pak by se to lidi mohli naučit špatně, protože by si nepřečetli vysvětlující diskuzi, jenom by si řekli: "Á! Takže Mám právo říkat co chci se řekne I have a law to say what I want". Což se teda opravdu neřekne.


nueby

You would then mean law, not laws. Try the ngrams for "studied law, studied laws". As contrived as you made the excuse for this translation, it still does not work.


PavelPokor

Šlo by: "You have the permitions." ???


tatka_
Mod
Plus

“permitions” by nešlo. Správně se píše “permission” a znamenalo by to “povolení”.


lenkav2

Jestli jsem pochopila správně: překlad Mám pravdu... I´m right. Mám právo... I´m in the right. Zákon je na mé straně.... The law is on my side


kacenka9

Muzete, ale osoba, ktere tu vetu budete adresovat si bude myslet, ze vam preskocilo, nebot jste mu/ji zrovna rekli "Ty mas zakony". Kterouzto vetu si v realnem zivote moc predstavit nedovedu.

Law je pravo ve smyslu pravnim, studujete tedy Law School a ne Rights School. Ale laws ochranuji vase rights.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.