A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A család megköszöni nekem."

Fordítás:The family thanks me.

3 éve

8 hozzászólás


JuhszIlls
JuhszIlls

Aki tudja leírná, hogy miért nem kell a "for" vagy a "to" a "me" elé? És mely esetekben kell? Gyakran elrontom ezeket. Elöre is köszönöm!

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Thank you for your help. Akinek megköszönöm az előtt nincs előljáró (de részesesetben van - ha egyátalán angolban ez értelmezhető így, tehát "him", "her", "us" stb.), amit megköszönök, az előtt "for" kell.

3 éve

JuhszIlls
JuhszIlls

Nagyon köszönöm! Valójában azt kellett volna kérdeznem, hogy mikor kell a "me" elé a "for" , hiszen már önmagában is jelenti azt, hogy "nekem". A "to"-val is vannak hasonló gondjaim. Esetleg erre nincs szabály csak szokás?

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Nem értem egészen pontosan a kérdést.

3 éve

JuhszIlls
JuhszIlls

Hát igen, az a probléma, hogy én sem egészen. :-) A "me" azt jelenti : nekem a "for me" szintén és bizonyos esetekben , mintha a "to me" is bírna ilyen jelentéssel. Nem tudok sajnos példát említeni, de viszonylag gyakran belefutok itt gyakorlás közben abba, hogy mondjuk azt írom "to me" és csak "me" kellene vagy fordítva.

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Világos. Sajnos igazad van, az angolban ez nem könnyű, leginkább a gyakorlás meg a tapasztalat fogja megtanítani neked, hogy melyik igék esetében és mikor "to" vagy "for", mikor "in", "to", "into" vagy "at" használatos. Én is elhibázom néha egyébként....

3 éve

JuhszIlls
JuhszIlls

Nagyon köszönöm a választ! Gyanítottam, hogy így van. :-)

3 éve

Laci364255

A "for"-ra vonatkozóan: "thank sb for sth" összetételből talán könnyebben megérthető - azaz köszönetet mondani valakinek valamiért - így a "for" és az utána lévő kifejezés azt jelzi amiért köszönetet mondunk

1 hónapja