"Eatcheesewheneveryouwant."

Vertaling:Eet kaas wanneer jij maar wil.

3 jaar gelden

12 opmerkingen


OmaShandy

Eet kaas wanneer je wilt (er hoort een t achter wil)

3 jaar gelden

Jan286

Eet kaas wanneer jij dat wil. Waarom fout?

1 jaar gelden

Marte_Scheffers

die 'dat' hoort er niet bij

1 jaar gelden

Daf1234567

Hoeft niet perse

3 jaar gelden

OmaShandy

Ik wil, jij wilt, hij wil, wij willen en zij willen.

3 jaar gelden

nedram
nedram

Wil is een speciaal werkwoord hoor!!

3 jaar gelden

HenkVanEs

dat klopt nedram. willen is een modaal werkwoord net als kunnen,moeten,mogen,zullen en willen wordt als volgt vervoegd; ik wil, jij je u wil, hij zij het wil ( geen t) meervoudvormen willen

3 jaar gelden

OmaShandy

Nee Henk het is echt jij/je wilt MET een t erachter, de u-vorm is wisselvallig, vaak wordt ie als hij beschouwd soms als je/jij.

Bij willen wel de je/jij-vorm dus wilt u.

3 jaar gelden

HenkVanEs

omaSandy je hebt deels gelijk ik ben in mijn reactie niet volledig geweest. De modale werkwoorden willen,kunnen en zullen hebben een formele en een informele schrijfwijze bij JIj en U. De formele vorm wordt vooral bij het schrijven gebruikt. Informeel heb ik hierboven beschreven formeel is jij wilt,u wilt en jij kunt ,u kunt ,raadpleeg Van Dale grammatica Nederlands ISBN 978 94 6077 1743

3 jaar gelden

Gelgisith
Gelgisith

Waarom wordt "Eet kaas wanneer je maar wil" fout gerekend? Terwijl als het "juiste" antwoord "Eet kaas wanneer jij maar wil" wordt gegeven en bij de pasta "wanneer je maar wil" ook goed werd bevonden.

2 maanden geleden

El2theK
El2theK
Mod

Dat is een geaccepteerd antwoord. Als het niet geaccepteerd wordt, maak er dan een screenshot van en stuur een bug report.

2 maanden geleden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.