1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "They would have opened a new…

"They would have opened a new street."

Çeviri:Onlar yeni bir sokak açarlardı.

January 23, 2015

8 Yorum


y.e.a.l.

şimdi arkadaşlar benim anlamadığım bu sokağı açmışlar mı açacaklar mı yoxa defalarca açıp dururlar mıydı bu kalıp neyi ifade etmek için kullanılırdı


Selcen_Ozturk

cümleyi uzatırsak anlam kolaylaşır; would'lu cümleler genelde "if"li yani şart cümlelerini takip eder:

Daha fazla ödenekleri olsaydı, onlar yeni bir sokak açarlardı (ama açmadılar çünkü yoktu)


Viforvendetta

geçmişteki ihtimal veya geçmişteki alışkanlık durumlarında kullanıyoruz.
biraz garip bi cümle ama durum bu.

daha anlaşılır bir cümle
I would visit them. (Onları ziyaret ederdim.)


ilknr1

"used to" ile aynı görevde mi kullanılır yani. Bildiğim kadarıyla used to da aynı işleve sahip: I used to visit them.?


Viforvendetta

evet, used to kullandığımızda artık yapmıyorum anlamı çıkar.


Burakdc

Nasıl yaa yukarıdaki moderatörün yorumuyla çelişiyor bu. ... olursa/yaparsa/giderse, ... yapardı/olurdu/giderdi değilmi


Mehmet127067

Onlar bir sokak acarlardi AMA yeterince zamanlari yoktu.. wold have+V3 hep bir engel vardir eylem gerceklesmez.


Sedattokmak

Would have,will için geçmiş hali değilmi.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.
Başla