"Ihavefish."

Tłumaczenie:Mam ryby.

3 lata temu

4 komentarze


czesiak

a nie rybę ?

2 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

Nie. Rzeczownik "fish" ma nieregularną liczbę mnogą.

Jeśli chodzi o wiele ryb tego samego gatunku, najczęściej używa sie liczby mnogiej "fish", jeśli zaś chodzi o różne gatunki ryb - liczba mnoga ma formę "fishes". Jednak aby było jeszcze trudniej, gdy mówimy o konkretnych zwierzętach wodnych, rzeczownik ten jest policzalny - można więc powiedzieć "a fish" lub "one fish" (jedna ryba) i "two fish" (dwie ryby), albo pewna liczba ryb - "fish".

Gdy jednak mowa o posiłku - to rzeczownik "fish" jest niepoliczalny (i oznacza w zasadzie rybie mięso lub potrawa z ryby), podobnie jak np. "meat" (to znaczy mięso - też niepoliczalne).

I trzeba pamiętać, że przy rzeczownikach niepoliczalnych nie można stawiać przedimka "a" (przy czym od tej zasady istnieje kilka wyjątków, gdy mowa o zwyczajowej "porcji" czegoś niepoliczalnego, np. "beer" - piwo, też niepoliczalne - to substancja, natomiast "a beer" to skrót myślowy oznaczający "a bottle of beer" albo "a glass of beer" )

1 rok temu

Morgrabia

No to skad mam wiedzieć ryba czy ryby?

2 miesiące temu

br0d4
br0d4
Mod

Jeśli chodzi o jedną, konkretną rybę (zwierzę) - to będzie "a fish" lub "one fish".

Jeśli chodzi o rybę jako potrawę - nie ma możliwości powiedzenia jednym słowem czy potrawa jest przyrządzona z 1 ryby czy z kilku.

Polecam też wpis Liczba mnoga rzeczowników, szczególnie dział "2. Nieregularna liczba mnoga".

2 miesiące temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.