Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"I have fish."

Tłumaczenie:Mam ryby.

3 lata temu

2 komentarze


czesiak

a nie rybę ?

2 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

Nie. Rzeczownik "fish" ma nieregularną liczbę mnogą.

Jeśli chodzi o wiele ryb tego samego gatunku, najczęściej używa sie liczby mnogiej "fish", jeśli zaś chodzi o różne gatunki ryb - liczba mnoga ma formę "fishes". Jednak aby było jeszcze trudniej, gdy mówimy o konkretnych zwierzętach wodnych, rzeczownik ten jest policzalny - można więc powiedzieć "a fish" lub "one fish" (jedna ryba) i "two fish" (dwie ryby), albo pewna liczba ryb - "fish".

Gdy jednak mowa o posiłku - to rzeczownik "fish" jest niepoliczalny (i oznacza w zasadzie rybie mięso lub potrawa z ryby), podobnie jak np. "meat" (to znaczy mięso - też niepoliczalne).

I trzeba pamiętać, że przy rzeczownikach niepoliczalnych nie można stawiać przedimka "a" (przy czym od tej zasady istnieje kilka wyjątków, gdy mowa o zwyczajowej "porcji" czegoś niepoliczalnego, np. "beer" - piwo, też niepoliczalne - to substancja, natomiast "a beer" to skrót myślowy oznaczający "a bottle of beer")

1 rok temu