"He is twice my age."

Překlad:On je dvakrát starší než já.

January 26, 2015

16 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Jenda-48

Kde tam je " než já"? Proč nestačí normálně říct a i přeložit " On je dvakrát starší"? A jak by tedy vypadal překlad věty " On je dvakrát starší". Vždyť česky se automaticky předpokládá, že je to vztazeno k mluvčímu není-li srovnávací osoba vyjádřena a ta anglická věta vypadá shodně s mým názorem. Dal jsem to i čudlikem.


ladavala

V anglické větě je jasně "MY AGE".


Honza819917

Proč nevezme "Je mu dvakrát více než mně"?


ladavala

Jsou mimo jiné uznávány i tyto varianty "[Je mu/Jemu je] dvakrát [více/tolik/víc] [co/než/jako] mně."


petr656916p

Jinak souhlas s vladimirbz. Mně je 70!!


kacenka9

Ano, to se spatne hleda dvarkat starsi osoba. I kdyz byste mohl nalezt dvakrat starsi strom, treba. Ale ta stavba te vety se da uplne stejne pouzit na veci dvakrat tak tezke, lehke, vzdalene.... To slovicko uz je pak lehce zamenitelne.


jirka918536

Proc je chyba on je dvakrat tak stary jako ja,


ladavala

Jsou mimo jiné uznávány i tyto varianty "[On je/Je] dvakrát tak starý [co/než/jako/nežli] já."


kejsiruza

Kde je v an. větě slovo starší. Jak vím, že není mladší? Díky


ValaCZE

Twice znamená 2x; my age - znamená můj věk. Takže když si svůj věk vynásobíte, vyjde vám že on je starší.


DanKohout1

Zde je Print Screen mé odpovědi která měla být uznána.

https://imgur.com/a/vWu8KDe

Děkuji


ladavala

Chybí Vám "než kdo" - tedy v tomto případě "než já".


rudicerny

Překlad je špatný - jako správně je věta "On je dvakrát starší jako já." Při srovnání dvou stav musí být než, jako není srovnávací příslovce.


nueby

Dík, ne všichni přispěvatelé si byli vědomi svých regionalismů. Až narazíte na DEJTE TO TADY, taky se ozvěte! :-)


petr656916p

On je dvakrát tak starý než já. Co je špatně??


kacenka9

Doplněna varianta s "než"

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.