1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "I am going to establish a ne…

"I am going to establish a new record for swimming."

Tłumaczenie:Zamierzam ustanowić nowy rekord w pływaniu.

January 27, 2015

18 komentarzy


ArturMiluk

Dlaczego "Mam zamiar ustanowić nowy rekord w pływaniu" jest niepoprawne? Wyjaśni ktoś?


Nadzieia

Wskazówki z Duolingo warto się zapoznać

to be going to to forma czasu przyszłego w angielskim, który wyraża zamierzenia i intencje, w odróżnieniu od Future Simple (will).

Nie tłumaczymy tej formy, ale wskazuje ona na czas przyszły następującego po niej czasownika.!!! Do to be going to dodajemy czasownik, który ma się dziać w przyszłości. Nie zapominamy też o podmiocie.

I am going to read. – Będę czytał.

She is going to go to see her grandmother. – Ona pójdzie zobaczyć się ze swoją babcią.


MarcinPost

Nie rozumiem dlaczego piszesz o zamiarze a zaraz potem zdanie: "Bede czytal" tlumaczysz z "going to" zamiast z "will" . A co ze zdaniem : "zamierzam czytac"? Przeciez to dwa rozne znaczenia a oba wedlug tego co duo wmawia tlumaczy sie z "going to".


hirek5555

To jak powiesz Zamierzam cos zrobic?


MarekPietr7

I am going to do something.


Yola448704

Zamierzam coś zrobić -

  • I intend to do something / I am planning to do something

  • I am going to do something (ale tylko wtedy, gdy nie jest to zamiar/życzenie, ale pewność uzasadniona uprzednim planowaniem i przygotowaniami, czyli wtedy, gdy można w tej sytuacji powiedzieć też "zrobię coś/ będę coś robił"


Panna_Kwiatek

a co z "w pływaniu"?


dziuuu

To dlaczego "ja zamierzam" jest poprawne? Ja zamierzam i mam zamiar to tak jakby synonimy...


JanRobertB

jest ok jak dla mnie.


buskes76

zgłaszać takie rzeczy też przez flagę


siniakdominik

Jakiś prorok czy co? ;p


arko04

Dlaczego przed swimming daje sie for?


jankobill

I am going to - zamierzenie, niepewność I will -pewność jest różnica


Yola448704

Odwrotnie - The other way


-loraine-

Matko ludzie ominelam new i co? Od razu trace życie!


narudura

Ustalic nowy rekord .....


AnnaWojtko1

Rekordy się ustanawia, a nie ustala.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.