1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The ducks are white."

"The ducks are white."

Překlad:Ty kachny jsou bílé.

January 27, 2015

6 komentářů


Michalzj

jak mám rozeznat po hlase dogs a ducks? dags a dags?


nueby

Souhlasím, ucho se vytrénuje poslechem, a jde to líp, když člověk ví, co se snažit slyšet.

Když jsem kdysi dávno trénoval ucho já, abych zvládnul TOEFL, moc mi pomohlo pozorování, že v americké angličtině má následující souhláska často zřetelný vliv na délku samohlásky a že se i sousední souhlásky předvídatelně ovlivňují. Česká přirozenost by opravdu nejraději vyslovila DUCKS a DOGS úplně stejně, protože je to skoro stejná samohláska i konečná souhláska, ale rozdílu v následující i konečné souhlásce si už tak nevšimnout, protože vyslovení zejména toho G je pro nás náročné. Ale v tom pro mě byl klíč k rozeznání. Ono totiž je to G náročné i pro Američany, takže jakoby natáhnou předcházející samohlásku, aby se k tomu G zvuku tak nějak vypracovali. DOGS prostě trvá déle než DUCKS. Taky si všimněte rozdílu v následujícím S. U psů je z té vší energie zrovna vysloveného G často i to S mnohem znělejší, tedy blíže Z než S, kdežto u jednoduché kachny si jen tak syčí.

Je jasné, že moje metoda nezafunguje pro každého, ale snad někomu taky pomůže víc než se pídit po těžko slyšitelném rozdílu mezi americkým O a A.


MichalPlai

Proc neni uznano "kaceri"? Je preci Donald duck i v originale... :(


tatka_
Mod
Plus

“kačeři” = “drakes”


JaroslavFl1

Tak já slyším víc a


Zdenk105322

Opět nejde rozeznat dogs a ducks, rady poslouchat a poslouchat nejsou k ničemu, když se ta výslovnost v jednotlivých větách liší.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.