Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"The ducks are white."

Překlad:Ty kachny jsou bílé.

před 3 roky

6 komentářů


Michalzj

jak mám rozeznat po hlase dogs a ducks? dags a dags?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

poslouchat a poslouchat. U tech psu je to vic o O. U kachen vylozene A.

před 3 roky

Michalzj

zrovna tohle jsem poslouchal snad 10x, a po odpovědi ještě znovu...

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Jasne. Ja mela spis na mysli obecne poslouchat. Mam pocit, ze google translate, ktery je jinak na vety uplne na nic, ma zvuk a vyslovnost a i jine webove stranky to maji, tak mozna si najit tu vyslovnost od vice ruznych mluvcich.

před 3 roky

nueby
nueby
Mod

Souhlasím, ucho se vytrénuje poslechem, a jde to líp, když člověk ví, co se snažit slyšet.

Když jsem kdysi dávno trénoval ucho já, abych zvládnul TOEFL, moc mi pomohlo pozorování, že v americké angličtině má následující souhláska často zřetelný vliv na délku samohlásky a že se i sousední souhlásky předvídatelně ovlivňují. Česká přirozenost by opravdu nejraději vyslovila DUCKS a DOGS úplně stejně, protože je to skoro stejná samohláska i konečná souhláska, ale rozdílu v následující i konečné souhlásce si už tak nevšimnout, protože vyslovení zejména toho G je pro nás náročné. Ale v tom pro mě byl klíč k rozeznání. Ono totiž je to G náročné i pro Američany, takže jakoby natáhnou předcházející samohlásku, aby se k tomu G zvuku tak nějak vypracovali. DOGS prostě trvá déle než DUCKS. Taky si všimněte rozdílu v následujícím S. U psů je z té vší energie zrovna vysloveného G často i to S mnohem znělejší, tedy blíže Z než S, kdežto u jednoduché kachny si jen tak syčí.

Je jasné, že moje metoda nezafunguje pro každého, ale snad někomu taky pomůže víc než se pídit po těžko slyšitelném rozdílu mezi americkým O a A.

před 3 roky

MichalPlai

Proc neni uznano "kaceri"? Je preci Donald duck i v originale... :(

před 3 týdny