1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "They want to apply."

"They want to apply."

Překlad:Chtějí se přihlásit.

January 28, 2015

17 komentářů


martin.sobolik

Skutečně "to apply" jako přihlásit? Podle mne spíše použít, či aplikovat.


Nemesis_NaR

"Aplikovat" má sice společný kořen s "apply", ale to z toho nedělá primární překlad. "Apply" je v první řadě opravdu "zažádat, požádat, přihlásit se", viz slovník http://slovnik.seznam.cz/en-cz/word/?q=apply&id=w-C06MZL53E=

Proč jinak by bylo slovo "application" jako primární překlad k "přihláška"? http://slovnik.seznam.cz/cz-en/word/?q=p%C5%99ihl%C3%A1%C5%A1ka&id=euGCM4sBdPY=


martin.sobolik

Děkuji za odpověď.


nueby

Apply ve smyslu aplikovat v AJ vyžaduje předmět. Apply what?


JiVelich

Jak bylo jen "chtějí aplikovat"


Nemesis_NaR

Ono taková věta nedává moc smysl ani v češtině. Ale jak už tu stojí - angličtina by v tomto kontextu vyžadovala předmět: "They want to apply it"


alexander.pesak

oni chtějí používat?


nueby

To je ale nedokončená věta. Používat co?


alexander.pesak

odpověď na otázku: kdo to chce používat, vy?


nueby

Slovesa používat a apply vyžadují předmět. Rozhovory:

Q: Kdo to chce používat, vy? A: Oni chtějí používat.

Q: Who wants to apply it? A: They want to apply.

jsou příklady použití jazyka, které v tomto kurzu nebudeme podporovat ani nepřímo. V češtině je rozhovor o něco pochopitelnější, protože sloveso používat alespoň nemá gramaticky správný výklad i bez předmětu, kdežto anglické apply takový význam má.


nmw213

Kde bylo napsáno že je tam 10 komentářů a nenašel jsem žádný?


Nemesis_NaR

V aplikaci to tak je u každé cca páté věty, co jsem to naposled tak pozoroval. Komentáře existují, akorát je aplikace nenačte...


PatrikMokry

Prosím o vysvětlení kontextu.


Honza45

Třeba do kurzu vaření, nebo někam jinam.


karel441150

V minulé větě jsem jako řada dalších přeložil apply přihlásit a bylo nám sděleno, že by to muselo být apply for. A ejhle nemuselo. Fakt bezva. Zbytečná ztráta srdíčka jako už tolikrát. Odpověď neočekávám, už jsem si zvykl.


M.G.K.

Proč ne Oni se chtějí přihlásit?


ZdekaSchoo

to jde, bez otazníku

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.