1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "They want to apply."

"They want to apply."

Překlad:Chtějí se přihlásit.

January 28, 2015

13 komentářů


martin.sobolik

Skutečně "to apply" jako přihlásit? Podle mne spíše použít, či aplikovat.


Nemesis_NaR

"Aplikovat" má sice společný kořen s "apply", ale to z toho nedělá primární překlad. "Apply" je v první řadě opravdu "zažádat, požádat, přihlásit se", viz slovník http://slovnik.seznam.cz/en-cz/word/?q=apply&id=w-C06MZL53E=

Proč jinak by bylo slovo "application" jako primární překlad k "přihláška"? http://slovnik.seznam.cz/cz-en/word/?q=p%C5%99ihl%C3%A1%C5%A1ka&id=euGCM4sBdPY=


martin.sobolik

Děkuji za odpověď.


nueby

Apply ve smyslu aplikovat v AJ vyžaduje předmět. Apply what?


JiVelich

Jak bylo jen "chtějí aplikovat"


Nemesis_NaR

Ono taková věta nedává moc smysl ani v češtině. Ale jak už tu stojí - angličtina by v tomto kontextu vyžadovala předmět: "They want to apply it"


alexander.pesak

oni chtějí používat?


nueby

To je ale nedokončená věta. Používat co?


alexander.pesak

odpověď na otázku: kdo to chce používat, vy?


nueby

Slovesa používat a apply vyžadují předmět. Rozhovory:

Q: Kdo to chce používat, vy? A: Oni chtějí používat.

Q: Who wants to apply it? A: They want to apply.

jsou příklady použití jazyka, které v tomto kurzu nebudeme podporovat ani nepřímo. V češtině je rozhovor o něco pochopitelnější, protože sloveso používat alespoň nemá gramaticky správný výklad i bez předmětu, kdežto anglické apply takový význam má.


nmw213

Kde bylo napsáno že je tam 10 komentářů a nenašel jsem žádný?


Nemesis_NaR

V aplikaci to tak je u každé cca páté věty, co jsem to naposled tak pozoroval. Komentáře existují, akorát je aplikace nenačte...


ViktorUksa

Napsal jsem: Chtějí se přihlásit. Bylo to špatně s tím, že správně je: Chtějí se přihlásit. Hlášeno.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.