1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "My jíme na různých místech."

"My jíme na různých místech."

Překlad:We eat in different places.

January 28, 2015

23 komentářů


Gabriela82211

Prosím je nějaké pravidlo, kdy použít člen a kdy ne? Když ho napíšu, tak tam být nemá a naopak. Např. Tato věta a pak předchozí věta: ... in the garden. Nedaří se mi přijít na rozdíl. Děkuju


Petr850674

Taky chci vysvětlit použití členu. Kdy ano, a kdy ne.


vojo12765f

Tiež len tápem, ale tu je to asi v tom, že in ... places je množné číslo a preto tam nemusí byť člen (tu asi ani nesmie, bo mi to s THE ... PLACES označilo za nesprávnu odpoveď) ... a in the garden je jednotné č. a preto tam musí byť nejaký člen. Pravdaže, netýka sa to výnimiek...


Jitka709231

Já zase nerozumím tomu, kroč tady je "...in different places ", když před chvílí mi to u podobné věty hlásilo chybu s tím, že tam musí být předložka "at" (bylo tam ale" at their place")


JiVelich

Proc je tady in nemuze tam byt treba on


jgstcd

Nemuze. Predlozky se malokdy daji prekladat doslovne.


dominik236

Překlad věty ,,My jíme na různých místech" jako ,,We are eating in differnt places" mi přijde divný. Přítomný průběhový čas bych u této věty nepoužil.


kacenka9

Prubehovy cas muze vyjadrovat i blizkou budoucnost, podobne jako v cestine treba veta "Jime dneska ve dvou ruznych restauracich?" a pritom teprve vychazite ze dveri. Prubehovy cas v te vete zni zcela prirozene.


nueby

Mně divný nepřijde vůbec. Z čeho vycházíte?


Dasa63

vám nepřijde divné, že v jeden čas jíte na různých místech? :-O to mně tedy jo. protože pro denní rutiny, opakující se činnosti, se používá čas prostý. čas průběhový se používá tam, kde děj právě PROBÍHÁ. neumím jíst současně právě teď na dvou místech :-D


nueby

Mně nepřijde nutné, že "my" musíme jíst spolu nebo jsme král.


Pajl8

Proč nemůže být the different places?


JonnyMRX

Malo tam byt at different places


LukasPucho

How about .. we are eating separately.. or on separate places


Nemesis_NaR

Z toho bych chápal oddělenost těch míst, ne různost.


RadekChrom

"We are eating at each different places." je spatne?


Nemesis_NaR

Ano. Průběh (are eating) se tam nehodí, protože nejíme na různých místech najednou a vůbec netuším, co ve tvé větě dělá to "each = každý."


Jenda82

myslím, že ten průběhový čas je opravdu divný. Nemůžete jíst na více místech najednou v jeden čas a v případě budoucího by mělo asi být "My budeme jíst na různých místech." ?


kacenka9

Divny mozna je, ale fakt je, ze v praxi se bezne v tomto vyznamu uziva.


Noris995490

Rozdíl mezi in a at? Už se ptala Jitka... děkuji za odpověď.


tatka_
Mod
Plus

O místních předložkách si můžete přečíst např. tady https://www.helpforenglish.cz/article/2006060502-mistni-predlozky-in-on-at

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.