Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Powiedz mi więcej!"

Tłumaczenie:Tell me more!

3 lata temu

6 komentarzy


MarcelCzon

Dlaczego jak napisalem 'say' to poprawilo mi na 'tell' i nie uznało

2 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Ogólnie to:

"Say something (to somebody)"

"Tell somebody (something)"

1 rok temu

Nikolamar

Mi tak samo

2 lata temu

Vengir
Vengir

"Say me more" jest nienaturalne. Lepiej powiedzieć "say more to me".

2 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

"Say me more" jest więcej niż nienaturalne, to nie gramatycznie poprawne.

A dla mnie "Say more to me" też nie brzmi bardzo naturalnie. Mówimy, jak śpiewała Olivia Newton-John, "Tell me more".

https://books.google.com/ngrams/graph?content=tell+me+more%2Csay+more+to+me

1 rok temu

Olifka7

"Say" oznacza mówić,czyli zdanie "Say me more" będzie oznaczać mów mi więcej,a tak powiedziane zdanie jest nienaturalne.

2 lata temu