Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Znajdę mój zegarek."

Tłumaczenie:I will have found my watch.

3 lata temu

6 komentarzy


vrobcio

Found nie moze byc na koncu zdania?

3 lata temu

matiwierzba

Nie, zrobiłby się z tego wtedy causative. Konstrukcja ta wygląda tak: have (odmienione) + dopełnienie + past participle (III forma czasownika). Służy np. do określenia sytuacji, w której ktoś dla nas coś robi (na nasze życzenie lub nie).

"I will have found my watch" oznacza więc, że podmiot sam znajdzie swój zegarek, zaś "I will have my watch found" - że ktoś inny znajdzie go dla niego.

3 lata temu

ania975
ania975

Nie może być "I will have found my clock"?

3 lata temu

delgar89

Watch zegarek. A clock to zegar.

3 lata temu

MagdaKrysk

Dlaczego poprawia mnie na "i will have find my watch"?

2 lata temu

Daneczka1

Bo find nie jest III FORMĄ czasownika

2 lata temu