1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Ty máš čas."

"Ty máš čas."

Překlad:You have time.

January 29, 2015

5 komentářů


drahy1

Proč nemůže být: "You have a time?" ? Díky


nueby

Time nelze počítat. Není a time, two times...ty existujou jen ve významu krát. Nepočitatelná podstatná jména mohou mít v jednotném čísle jen člen určitý nebo žádný a množné číslo nemají vůbec.


Nemesis_NaR

Protože čas patří mezi tzv "nepočítatelná podstatná jména" a u nich nelze použít neurčitý člen. Můžeš totiž počítat minuty, hodiny či roky, ale samotný čas nezvážíš a nespočítáš.

Podrobněji je to rozebrané zde: http://www.helpforenglish.cz/article/2006082501-pocitatelna-a-nepocitatelna-podstatna-jmena

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.