"She does not love it at all."

الترجمة:إنّها لا تحبُّه إطلاقاً.

January 30, 2015

14 تعليقًا


IOGeophysicist

بالنسبة لابدا او مطلقا اعتقد ان never or ever افضل

لكن at all اعتقد ان الافضل لها كله او باكمله وبالنسبة مثلا لو كان الكلام على شئ مكون من اجزاء وهى تفضل جزء ولا تحب جزء اخر هتكون الترجمة الافضل (هى لا تحبه كله او باكمله).

وممكن تكون الترجمة لها ايضا دائما او بالعامية (على طول) مثلا لو كان نوع من الطعام ممكن تاكله اوقات لكن مش بتفضله على على طول فيكون الترجمة الافضل (هى لا تحبه دائما).

واخيرا ياريت من القائمين على المناهج يطورا الجمل فى النسخة المستقرة ان شاء الله ويضعوا جمل لها معنى واضح مش اجزاء من الجمل لان المعنى بيبقى مش واضح وكمان علشان نعرف الجملة بالكامل بيقولوها الاجانب ايه.

January 30, 2015

AdamElKhattab

هناك مصطلحات فى اللغة الإنجليزية لها ترجمات مخصوصة .. ولا تترجم حرفياً.

مثل : " At all = مطلقاً / على الإطلاق "

September 27, 2015

nedal119640

كلام صحيح الافضل never

November 12, 2017

SunjooSun

لماذا لم تقبل اجابتي : هي لم تحبه مطلقا

October 30, 2015

yara116072

انها لا تحبه ابدا ليش ما قبلها؟؟؟؟

June 28, 2016

abtoneh2020

رفض اجابتي

August 15, 2016

Ahmed702212

هي لا تحبه في الكل خخخخخ

August 31, 2016

wsmh

She not love it at all لطفا ما الفرق بين عباره السؤال وهذه العباره.

October 4, 2016

jwBs4

At all= على الاطلاق

January 29, 2017

6lDw2

اشبهم صراحة اكثر درس محشش شفته

June 2, 2017

HazemDarwish

مش الافضل never بدل all?

August 4, 2017

Rusol299338

هي لا تحبه مطلقا

December 14, 2017

SerxabonKu

She does not love at all. At alle على الأطلاق للنفي

October 22, 2018

Ebtehal484473

اجابتي صحيحه ورفضها

July 30, 2019
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.