1. المنتدى
  2. >
  3. الموضوع: English
  4. >
  5. "She does not love it at all."

"She does not love it at all."

الترجمة:إنّها لا تحبُّه إطلاقاً.

January 30, 2015

18 تعليقًا


IOGeophysicist

بالنسبة لابدا او مطلقا اعتقد ان never or ever افضل

لكن at all اعتقد ان الافضل لها كله او باكمله وبالنسبة مثلا لو كان الكلام على شئ مكون من اجزاء وهى تفضل جزء ولا تحب جزء اخر هتكون الترجمة الافضل (هى لا تحبه كله او باكمله).

وممكن تكون الترجمة لها ايضا دائما او بالعامية (على طول) مثلا لو كان نوع من الطعام ممكن تاكله اوقات لكن مش بتفضله على على طول فيكون الترجمة الافضل (هى لا تحبه دائما).

واخيرا ياريت من القائمين على المناهج يطورا الجمل فى النسخة المستقرة ان شاء الله ويضعوا جمل لها معنى واضح مش اجزاء من الجمل لان المعنى بيبقى مش واضح وكمان علشان نعرف الجملة بالكامل بيقولوها الاجانب ايه.


AdamElkhattab

هناك مصطلحات فى اللغة الإنجليزية لها ترجمات مخصوصة .. ولا تترجم حرفياً.

مثل : " At all = مطلقاً / على الإطلاق "


nedal119640

كلام صحيح الافضل never


6lDw2

اشبهم صراحة اكثر درس محشش شفته


Rusol299338

هي لا تحبه مطلقا


SunjooSun

لماذا لم تقبل اجابتي : هي لم تحبه مطلقا


Bf8S3

لانها فى زمن الماضى ونحن نتحدث عن المضارع البسيط


yara116072

انها لا تحبه ابدا ليش ما قبلها؟؟؟؟


abtoneh2020

رفض اجابتي


Ahmed702212

هي لا تحبه في الكل خخخخخ


wsmh

She not love it at all لطفا ما الفرق بين عباره السؤال وهذه العباره.


Bf8S3

اين الفعل المساعد


jwBs4

At all= على الاطلاق


HazemDarwish

مش الافضل never بدل all?


SerxabonKu

She does not love at all. At alle على الأطلاق للنفي


Ebtehal484473

اجابتي صحيحه ورفضها


munahashi

كليا ايضا صحيحة


NabilBouss10

... لا تحبه بالكل، اللغة العربية العظيمة جمعت كل المعاني

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.