"Deze schaar knipt niet goed."

Vertaling:These scissors do not cut well.

3 jaar gelden

7 opmerkingen


Kachiri91

These scissors is toch meervoyd? Het moet toch zijn this scissor?

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Scissors is altijd meervoud, net als bijvoorbeeld hersens in het Nederlands.

Je kan wel zeggen: this pair of scissors.

2 jaar gelden

Engels-les

Waarom schrijf je "My knife does not cut" en "These scissors do not cut well" Wat maakt het verschil de ene met "do" en de ander met "does" te schrijven ???

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod
  • Knife = enkelvoud = mes - hiervoor gebruik je de derde persoon enkelvoud.
  • Knife heeft het meervoud knives = messen - hiervoor gebruik je de derde persoon meervoud.

  • Scissors = altijd meervoud in het Engels, net zoals bijvoorbeeld hersens in het Nederlands.

  • Scissors kan dus zowel schaar en scharen betekenen, maar omdat scissors altijd meervoud is moet je de derde persoon meervoud gebruiken.

Als alternatief kan je pair of scissors gebruiken om te verduidelijken dat het enkelvoud is, in dit geval gebruik je de derde persoon enkelvoud.

2 jaar gelden

Engels-les

Helder bedankt.

2 jaar gelden

Bengod22

heel erg bedankt nu snap ik het ik heb je een lingot gegeven (-:

1 jaar gelden

HenkVanEs

Wat een geduld chapeau

1 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.