1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "What if I fail?"

"What if I fail?"

Překlad:Co když neuspěju?

January 31, 2015

21 komentářů


Vladimr18

Nemůže být "Co kdybych selhal?" ?


Daku_

Šlo by Co když propadnu? Učili jsme se, že fail se používá hlavně u zkoušek. Díky :-)


tork15

mě to nebere ¨Co když selžu?


HynekBEE

Napsal jsem: Co když chybuji? Avšak nabízené vhodné odpovědi zavánějí budoucím časem ...


nueby

Čeština a angličtina se časy v podmínkách liší. Váš význam by byl What if I am failing, protože přirozený význam prostého času je v této větě spojen s budoucností. Vypadá to prostě jako první kondicionál:

http://www.helpforenglish.cz/article/2006051701-podminkove-vety-uvod-a-prehled


Labradorrr

Ale "Co když chybuji" nemusí být jen ve významu teď, ale může být také spojené s budoucností ne? Je to jen varianta Co když pochybím, Co když budu chybovat...


nueby

Odpovídal jsem HynkoviB na to, proč uznávané odpovědi zavánějí budoucím časem. Vám zase odpovím, že i přítomné interpretace (jako že co když já dělám chyby) by také měly být uznávány, a několik tuctů takových překladů jsem teď přidal.


alexander.pesak

takže budoucí čas se vůbec nepoužívá? what if i will fail?


Frantik7

co když neobstojim? mi to nebere


fromGeorgetown

jak by bylo: "co kdybych neuspěl?"


atlas.cz

Už se mi zde mnohokrát stalo, že pokud jsem odpověď napsal spisovnou češtinou, tak to bylo označené za chybný překlad. V tomto konkrétním případě: neuspěji vs. neuspěju.


nueby

Co když neuspěji? dle mých informací bereme už nejmíň měsíc.


Ivecka1007

Jak by se prosím přeložilo "Co když se pletu?"


kacenka9

What if I am mistaken


Lenka275538

Proc nelze pouzit pokud/if preklad by byl: A co pokud neuspeji?


Pavlna935896

Prosím, vysvětlete mi někdo, proč v této otázce není obrácený slovosled. Jsem úplný začátečník. Moc děkuji


Penny853152

Vysvětluje to v jiném vlákně jeden z moderátorů - pokud je "if" a taky třeba "even though",... na začátku tázací věty, je slovosled jako u věty oznamovací.


Eli406682

já to řekla správně , ale neuznalo mi to


Lochnesska

co když to nezvládnu neuznalo. Trvá to tedy na jakémsi doslovném překladu


Ivo150846

feel a fail ....obě zní stejně

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.