1. المنتدى
  2. >
  3. الموضوع: English
  4. >
  5. "انتهت الحصة."

"انتهت الحصة."

الترجمة:The class finished.

January 31, 2015

19 تعليقًا


islam_latreche

على ما أظن ended بمعنى انتهى ،أما finished فمعناها أَنْهى أو أتمّ


john.nusshy

The class is done !!


bahga2

done يعنى تم مش انتهى


yewess97

دي معناها (تمت الحصة) .. تفرق !


Ramy141254

لا يجب وضع is لاننا نتحدث فى الماضى


moharock

الكلمة صحيحة وتأتي ايضا class has finish


saluha1

the class was finish


yewess97

في حاجة اسمها (was finish) يانجم ؟؟! -.- .. ماتصحى للون !!


yewess97

تنفع بس هاتبقى --> The class ended ولو ان (finished) أقرب يعني وأدق !!


islam_latreche

the lesson finished أليست صح؟


Radwan210

lesson تعني شرح وليس حصة


manal588226

dismiss بنقولها لما بنحكي للطلاب انصراف وended صحيحة 100%


gh_b11

The lesson is finshed .. أليست صحيحة ؟ ؟


yewess97

كلمة (dismissed) يعني (رفضت) ! .. ايه اللي دخلها ب(انتهت) ؟؟!


MimoKoto1

end ? اليست صحيحه


OmarTarik2

The class is over


Asma442649

I think the correct word is "ended"


phdawab

The class ended? Why it is wrong!!

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.