"The dogs eat rice."

Překlad:Ti psi jedí rýži.

January 31, 2015

10 komentářů

Řazení od nejlepšího příspěvku

Teemo_is_ready

Why i can't post ,, Psi jí rýži? "

January 31, 2015

Nemesis_NaR

Protože "jí" není spisovný tvar, jediná spisovná možnost opravdu je jenom "oni jedí". Přirovnávám to k tomu, že v případě uznávání hovorových výrazů bych pak já jako brnák měl mít možnost "tram" přeložit jako "šalina", protože "tramvaj" přece nikdy neřeknu

January 31, 2015

Maty1020

A proč by jako nemohly jít nespisovné tvary?!

April 20, 2018

kacenka9

a proc by jako mely? a ktere? Vokno? Vosum? Bysme? Modrej? Ktere jeste ano a ktere ne? A pak je vsechny do kazde jedne vety manualne navstupovat?

April 20, 2018

Honzik508962

Od kdy jedi psi ryzi

January 11, 2019

lucka_z_ceska

Zajímalo by mě proč zrovna ryži proč ne kosti?

March 9, 2019

JiriCitron

Kosti zatím neumíme přeložit

April 23, 2019

Praha2017

Myslím, že v opačném kurzu EN -> CZ zvířata 'nejedí', ale jenom 'žerou'. Zachazí tento (starší) kurz s tím rozdílem jinak?

March 16, 2019

nueby

Rozdíl je hlavně v tom, že v současné verzi češtiny pro anglické mluvčí učíme sloveso "žrát", a z pochopitelných důvodů ho používáme jen pro zvířata. Ve zpětných překladech tam ale bereme i pro zvířata sloveso "jíst".

V kurzu angličtiny se ale učí jen univerzální "eat", a autoři původního kurzu se tehdy před lety používání "žrát" v hlavních českých překladech vyhýbali. Nemá to asi cenu po nich předělávat. Jsou tady mnohem naléhavější problémy k odstranění.

Ideálně to chce nahradit celý anglický kurz novou verzí. Ta současná je tak zablešená a má tolik strukturálních problémů, že práce na nové začne úplně od píky.

May 22, 2019

Lucietbrov

Psi jedí rýži

July 11, 2019

Související diskuse

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.