"Are you going to continue with this campaign?"

Překlad:Budete pokračovat s touto kampaní?

February 2, 2015

9 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


HonzaMarek

dal jsem "s tou kampaní" místo "s touto kampaní" a nevzalo mi to


Nemesis_NaR

A zcela správně. "S tou kampaní" je "with the/that campaign".

V češtině i angličtině je jasný rozdíl mezi "ten" a "tento". Určitě cítíš rozdíl mezi větami: "Ten kluk to ukradl" a "Tento kluk to ukradl". Prostě to není to samé. Takže pozor na to, "this" je v tomto kurzu (a významově vlastně vždy) jen a pouze "tento, tato, toto" a všech dalších 29 českých tvarů dle pádu atd.


nueby

Dodám, že i v tomto kurzu uznáváme české TO jako překlad anglického THIS/THESE v těch případech, kdy ona anglická zájmena opravdu fungují jako zájmena, tedy nahrazují nějaké podstatné jméno. Ve funkci přídavných jmen jejich překlad jako TEN/TA/TO... neuznáváme.

Prý lidi o slovním druhu slyšet nechtějí, tak uvedu příklad. Jde třeba o rozdíl mezi funkcí this v THIS IS MY TURTLE a THIS TURTLE IS MINE, který tolika uživatelům leží v žaludku. I v případě, že tyto dvě anglické věty začneme brát jako zaměnitelné, překlad TA ŽELVA JE MOJE uznán pro druhou větu nebude, i když TO JE MOJE ŽELVA pro tu první ano. Druhá věta nadále bude TATO/TAHLE/TAHLETA ŽELVA JE MOJE/MÁ. (Jednou možná i TADYTA a TADYHLETA, ale TUTA a TADLETA/TADLENCTA ne.)

A kdyby se vyskytnul nějaký jazykovědec, uznáváme, že i naše řešení je zjednodušením, ale zvolili jsme ho, protože jinak na této úrovni schopnost pochopit věty jako THIS WORD DIFFERS FROM THAT WORD vybudujeme jen těžko. Překlad TO SLOVO SE LIŠÍ OD TOHO SLOVA by byl smutným komentářem o naší neschopnosti.

Jen to bude nějaký čas trvat, než sladíme všechny věty.


Joseph4111943

Jednotné číslo snad je také správně!!?


tatka_
Mod
Plus

Ono to jako množné číslo ani přeložit nelze (this campaign), takže ano, jednotné číslo je správně.


StandaBe

Předpokládám, že Joseph4111943 měl na mysli, že kromě "Budete pokračovat s touto kampaní?" by mělo být uznáváno i "BUDEŠ pokračovat s touto kampaní?", protože v anglickém originálu to nelze rozlišit. Možná to uznáváno je(?) a měl třeba chybku v něčem jiném, kdoví.


tatka_
Mod
Plus

Joseph4111943 měl hlavně uvést celou větu, kterou zadal ve cvičení, nebo lépe doložit printscreen chyby. Zde je příklad toho, jak se NEptat v diskuzích. Uznáváno je “[Ty/] budeš” i “[Vy/] budete”.


Ji8I1O

"Budeš pokračovat v té kampani" myslím že správně nebo ne? Díky


ZdekaSchoo

ne, v té kampani=with the campaign with this campaign=v této kampani

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.