1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "De kinderen zijn vegetariër."

"De kinderen zijn vegetariër."

Vertaling:The children are vegetarian.

February 3, 2015

9 opmerkingen


Yatooki

kan je ook zeggen the kids are vegetarian? (ik wil het graag weten)


verdian45

Lijkt me ook goed.


verdian45

vegetariër/vegetarian Waarom enkelvoud? => De kinderen zijn vegetariërs. Net als: Leeuwen en tijgers zijn roofdieren.


AndrewSnijders

Hier, beide goed zijn, maar niet altijd. "De kinderen zijn snel" of "The kids are hungry." Zij zijn maar één ding. Mijn moedertaal is Engels. Ik hoop dat mijn Nederlandse is oké :) haha


Animiles

"hier zijn beide goed" of "beide zijn hier goed". En er zit nog één klein foutje aan het einde: "ik hoop dat mijn Nederlands oké is".

Het gebruik van "oké" is niet fout, maar het klinkt wel een beetje raar tijdens het lezen. Zelf zou ik "ik hoop dat mijn Nederlands goed is" zeggen.

Maar verder is je Nederlands wel goed :)


verdian45

"De kinderen" is niet duidelijk (alle kinderen, de kinderen uit een bepaalde groep??) Duidelijker zou zijn: "Alle kinderen zijn snel" of "Ieder kind is snel." Toch?


Animiles

De context ontbreekt bij het voorbeeld. Op het moment dat je "de kinderen zijn snel" zegt in een normaal gesprek is duidelijk om welke kinderen het gaat.


Lolkje2019

Wat zielig Jong en nu al verpest


Animiles

Vlees bevat geen voedingsstoffen welke niet verkrijgbaar zijn in plantaardig voedsel. B12 kan bijvoorbeeld uit nori gehaald worden. Gemiddeld gezien leven vegetariërs juist gezonder dan mensen die veel vlees eten. Dit komt volgens mij ook omdat veel vegetariërs bewuster zijn van wat ze eten.

Op gezondheid na zijn er een paar hele goede redenen waarom het beter is om geen vlees te eten. Voordat ik het over de goede redenen ga hebben wil ik even het dierwelzijn benoemen. Veel vegetariërs hechten hier waarde aan, en persoonlijk vind ik het juist goed dat mensen zo'n sterk empatisch vermogen hebben dat ze zelfs met dieren zo erg mee kunnen leven. Hoewel ik het niet goed vind hoe ze met vlees-dieren om gaan, is het voor mij niet genoeg reden om geen vlees te eten. Maar het argument over dierenwelzijn is volledig gebaseerd op meningen, dus als je dat anders ervaart dan mag dat uiteraard.

De goede redenen waar ik zonet naar verwees zijn onder andere het probleem met de intensieve veeteelt, het vervoeren van dieren en de opwarming van de aarde.
De intensieve veeteelt en het grote gebruik van antibiotica zorgt namelijk voor een groot risico op resistente bacteriën. Ook vergroot het de kans aanzienlijk dat er virussen van dieren over springen op mensen. Deze kunnen beide een pandemie veroorzaken. Het constante vervoer van dieren vergroot de kans op pandemieën onder zowel mensen als dieren ook met een aanzienlijke factor. De relatie tussen mens en dier heeft ook geleid tot de huidige covid pandemie. Virologen hadden deze pandemie al aan zien komen, en ze waarschuwen nu ook dat als we onze relatie met dieren niet veranderen dat het een kwestie van tijd is voordat er een vergelijkbare (of nog ergere) pandemie zal komen.
Daarnaast komt er bij het groeien van vee (en bij de productie van het veevoer) veel CO2 en methaan vrij. De opwarming van de aarde is complex en heeft veel negatieve effecten wanneer het zo snel gebeurt als nu. Iets waar wij ons hoofdzakelijk zorgen over moeten maken zijn de stijgende zeespiegel en het extreme weer. Vooral het extreme weer is op dit moment al goed merkbaar aan de droogtes welke onderbroken worden door hevige regenval (welke door de inrichting van het Nederlandse watermanagement vrijwel niet zal helpen de droogte op te lossen). In deze video van de Universiteit van Nederland wordt de droogte in Nederland goed uitgelegd.
Vooral rundvlees is per Kg zeer belastend voor het klimaat. Economisch gezien is klimaatverandering ook een ramp. Als we de huidige trend van de opwarming niet stoppen dan zullen de gevolgen voor de gemiddelde mens op aarde in 2060 (over 40 jaar) zo'n €4.500 per jaar kosten en zo'n €27.000 per jaar in 2100 (over 80 jaar). Natuurlijk gaat het over gemiddelden, dus de arme mensen in afrika en india (die dan hierheen komen om de ondragelijke hitte te ontvluchten) kost het minder, en de rijke westerlingen kost het meer. Als we nu klimaatverandering zo veel mogelijk proberen te stoppen dan zal het ons gemiddeld €100.000 per persoon schelen in de loop van ons leven. (Zie deze video van MinuteEarth voor meer informatie)
Het is dus juist heel verstandig van kinderen dat ze vegetariër worden aangezien het goed is voor hun toekomst.

Zelf ben ik laatst gestopt met het eten van rundvlees nadat ik mij ging verdiepen in klimaatverandering. Wel eet ik zo af en toe nog een schnitzel, en ik eet ook nog wel kip. Maar dit beperk ik ook in enige mate. Op dit moment heeft het namelijk weinig zin als een paar mensen heel veel op hun uitstoot letten terwijl de meeste mensen nog heel veel uit blijven stoten. Maar als we allemaal beginnen met in ieder geval een beetje beter te leven dan scheelt dat al een heel stuk. Voor je eigen toekomst en de toekomst van iedereen die je dierbaar is zou ik ook zeker aanraden om iets minder vlees te eten als je dat nog niet doet :)

En als je specifieke vragen hebt dan beantwoord ik ze graag met bijgevoegd wetenschappelijk bewijs. Ik vind het namelijk wel leuk om de wetenschappelijke artikelen door te nemen. Elke keer leer ik weer meer :)

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.