1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The men eat fish."

"The men eat fish."

Překlad:Muži jedí ryby.

February 5, 2015

10 komentářů


reznik1980

Mohlo by být: Muži jí ryby ?


Nemesis_NaR

Překvapivě nemohlo, je to hovorový tvar, spisovné je pouze "oni jedí": http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=jed%C3%AD&Hledej=Hledej

Berte to jako bonus, že vás DL naučí nejen AJ, ale připomene tu a tam i jak je to správně česky :-)


Erik791691

Muž jí rybu. Plurar tam není . A nebo se mýlím?


Nemesis_NaR

Mýlíš. Je to jedna z velmi mála vyjímek, kdy se množné číslo netvoří přidáním "s". Je to "a mAn = muž x mEn = muži." Stejně tak "womAn x womEn"

A navíc bys to měl poznat podle tvaru slovesa. Kdyby to byl jeden muž, tak by to muselo být "The man eatS"


Stoupa5

Je tam ještě ryba. Jedna. Fish. Ne fishes.


Nemesis_NaR

Překvapivě ne. "Fish" je další z velmi mála výjimek, kde se množné číslo netvoří přidáním "s" :-) "Two fishes" většinou znamená dva různé druhy ryb (kapr a candát), zatímco dvě ryby, jakože dva pstroužci, které si dáme k obědu, jsou "two fish".

Jiný úhel pohledu, jak slovo "fish" v tomto kontextu brát, je ten, že "eat fish" znamená "jíst ryby", jakože mi chutnají a normálně je jím. Pak věta "Nejím rajčata a ryby" se do angličtiny přeloží jako "I don't eat tomatoes and fish"


Stoupa5

Děkuji za vysvětlení. Pokud chci říci "Muži jedí rybu." bude to "The men eat one fish." Dělí se o jednu rybu.


Nemesis_NaR

Ano. Akorát ji nejspíš jedí právě teď a tak bude vhodnější přítomný čas průběhový "The men are eating one fish."


hanaskoupa1

Dekuji za vysvětlení.


me22dec

Byl by prosím uznaný i překlad "Muži jedí rybí maso." ? O pár překladů zpět jsem měl totiž podobnou větu (přesně nevím začátek), ale např. "He eats pork." a můj překlad "Jí vepřové maso." byl správný. Díky. :)

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.