Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"The men eat fish."

Překlad:Muži jedí ryby.

před 3 roky

9 komentářů


reznik1980

Mohlo by být: Muži jí ryby ?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Překvapivě nemohlo, je to hovorový tvar, spisovné je pouze "oni jedí": http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=jed%C3%AD&Hledej=Hledej

Berte to jako bonus, že vás DL naučí nejen AJ, ale připomene tu a tam i jak je to správně česky :-)

před 3 roky

Erik791691

Muž jí rybu. Plurar tam není . A nebo se mýlím?

před 2 roky

Nemesis_NaR

Mýlíš. Je to jedna z velmi mála vyjímek, kdy se množné číslo netvoří přidáním "s". Je to "a mAn = muž x mEn = muži." Stejně tak "womAn x womEn"

A navíc bys to měl poznat podle tvaru slovesa. Kdyby to byl jeden muž, tak by to muselo být "The man eatS"

před 2 roky

Stoupa5

Je tam ještě ryba. Jedna. Fish. Ne fishes.

před 1 rokem

Nemesis_NaR

Překvapivě ne. "Fish" je další z velmi mála výjimek, kde se množné číslo netvoří přidáním "s" :-) "Two fishes" většinou znamená dva různé druhy ryb (kapr a candát), zatímco dvě ryby, jakože dva pstroužci, které si dáme k obědu, jsou "two fish".

Jiný úhel pohledu, jak slovo "fish" v tomto kontextu brát, je ten, že "eat fish" znamená "jíst ryby", jakože mi chutnají a normálně je jím. Pak věta "Nejím rajčata a ryby" se do angličtiny přeloží jako "I don't eat tomatoes and fish"

před 1 rokem

Stoupa5

Děkuji za vysvětlení. Pokud chci říci "Muži jedí rybu." bude to "The men eat one fish." Dělí se o jednu rybu.

před 1 rokem

Nemesis_NaR

Ano. Akorát ji nejspíš jedí právě teď a tak bude vhodnější přítomný čas průběhový "The men are eating one fish."

před 1 rokem

hanaskoupa1

Dekuji za vysvětlení.

před 4 měsíci