"Miał długie włosy."

Tłumaczenie:He had long hair.

3 lata temu

10 komentarzy


arekryn

Hairs - dlaczego źle skoro włosy to liczba mnoga?

2 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Mówiąc o osobie, w językiem angielskim używamy niepoliczalne "hair".

Tylko używamy "hairs" mówiąc o oddzielne (?) włosy:

"He has brown hair, but with a few gray hairs here and there"

"There are some dog hairs on the sofa"

1 rok temu

MaciejMazu1

Dlaczego bledna jest odpowiedz "He had a long hair"?

3 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Ponieważ ogólnie włosy są niepoliczalne (oprócz nielicznych przypadków kiedy mamy na myśli pojedyncze włosy), a przedimek a/an stawiamy tylko przed rzeczownikami policzalnymi w liczbie pojedynczej.

3 lata temu

KikaSzczepanska

dziekuje

1 rok temu

MarinelaMarinela
MarinelaMarinela

He used to have long hair okazało sié dobrze

6 miesięcy temu

haskerRob

możliwe , że coś źle myślę ale czy może być: " He had haved long hair" ?

11 miesięcy temu

Karol270017

He was having long hair. - dlaczego błędnie ?

2 lata temu

8KAITO8
8KAITO8

Ponieważ "having" (końcówka 'ing', czas continuous) oznacza czynność ciągłą. W czasie ciągłym możnaby powiedzieć "He was growing his hair" - "On zapuszczał włosy". Posiadanie włosów nie jest czymś, co robisz ciągle, ty je po prosu masz ; )

2 lata temu

angielski623572

No wlasnie dlaczego "hairs" jest bledem skoro wlosy to liczba mnoga a nie pojedyncz!!!!!

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.