"A soup"

Tłumaczenie:Zupa

3 lata temu

3 komentarze


teksanski

Zupa jest policzalna?

3 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

"Soup" należy do tych kłopotliwych rzeczowników, które mogą być policzalne lub niepoliczalne.

"Soup" jest niepoliczalna jako potrawa lub substancja: gotując zupę, powiesz "I am making soup" (bez "a") - ale już "I am making a pot of soup". Mimo tego że jest niepoliczalna, może mieć jednak liczbę mnogą np. w kontekście menu: "They had five different soups on the menu", czyli "five different kinds of soup". Natomiast jest policzalna jako porcja (talerz, miska) zupy: kelnerka może zapisać w notesie "Two soups and three salads", a gość w restauracji może zjeść "a soup" - talerz zupy. Jest to wówczas skrót myślowy - przedimek "a" w takim wypadku oznacza jedną zwyczajową porcje jakiejś potrawy lub napoju: "a bowl of soup", w skrócie "a soup". Ponadto w pewnych okolicznościach - jeśli mówimy o rodzajach potraw czy producentów napojów można użyć takiej nazwy w znaczeniu rzeczownika policzalnego, gdy chodzi o typ lub producenta: "a soup" może wówczas znaczyć "some soup" czyli "jakaś zupa", a nie "jedna zupa".

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.