"Můj bratr je studentem na vysoké škole."

Překlad:My brother is a student in college.

February 6, 2015

38 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Rad_Se_Ucim

Není lepší AT collage misto in?


Honza_U

Jak je to se členem před college? Proč nemůže být the, ale bez členu je to OK?


DaliborNovy

Myslím, že je to tím, že když je před podstatným jménem předložka, tak se člen někdy vynechává, zejména to platí u institucí. (Tam, kde se vykonávají typické činnosti). Neurčitý člen je podle mého názoru tolerován, protože můžeme mít na mysli budovu školy. Musí být ale neurčitý, protože zjevně nejde o konkrétní školu. Bez členu věta prostě říká, že je vysokoškolák. Kdyby šlo o konkrétní školu, muselo by to být i v české větě specifikováno ukazovacím zájmenem.


[deaktivovaný uživatel]

    Proč nemůže být the university místo a?


Mira737653

    Pripojuji se k jiz zverernenemu dotazu : Proč nemůže být the university místo a?


ZuzanaJurk2

    Myslím si, že college odpovídá naší střední škole typu gymnázium atd.


DirectionerAda

    Nene, gymnázium by bylo grammar school, pokud se nepletu, college & university jsou vysoká.


PetrPtacek

    Také se připojuji k diskusi, proč nemůže být "the college" a "college" je správně? Předem mnohokrát děkuji.


Lochnesska

    evidentně se to nedozvíme:-(


borecmisak

    Právě tady je in A college/ tedy s členem!!!/, 3 věty před touto jsem diskutoval proto, že kdYž jsem tam vrazil/ do velice podobné věty/ neurčitý člen A(college), bylo to špatně!!!!


jancesal

    college je vysoka skola?


kacenka9

    V podstate. Je to komplikovane. Na college se jde po dokonceni 'high school', tedy 12 lete povinne skolni dochazky. High school je neco jako nase stredni skola, akorat se nijak odborne nezameruji a studuji na nich uplne vsichni studenti bez prijimacich zkousek. Po high school lze jit na college a pak na universitu. College byva 2-4 leta.


Jasfeli

    Obdivuji Vaše odpovědi, kacenko9. Jsou precizní, encyklopedické, mají široký záběr a těším se na ně:)


kacenka9

    Rekneme si to na rovinu. Jsem proste ukecana. Ale dekuji. Potesi, kdyz vite, ze ta prace ma nejaky prinos.


MiloPila1

    ano Vaše odpovědi mají úroveň


JaHp865876

    Pridávam sa, bez vašich odpovedí a vysvetlení z nadhľadu, by to nebolo ono :)


LibnaKnapo

    Colllege je podle mne naše VOŠ.


LibnaKnapo

    Není to střední ale ani universita


TaNlGA

    Nechapu proc se zde diskutuje jestli pouzit clen a nebo an. Mne to clen vyhodilo a oparava je bez členu. Proto se chci zeptat jestli college je nepocitatelne


DaliborNovy

    Jde o to, že když se uvede neurčitý člen (možno, protože se nejedná o konkrétní vysokou školu), musí být "a" i před "university", protože se vyslovuje juniversity. Určitý člen být nemůže, protože v zadání není konkrétní vysoká škola (budova/skupina budov). A u institucí se člen běžně neuvádí.


Vik959116

    Díky za poslední větu v příspěvku. Konečně vysvětlení, které objasňuje dotazy k použití, respektive nepoužití, neurčitého členu u college. Teď už je mi jasné jak s tím v podobných případech pracovat.


vladacr

    Co je na větě "My brother is a college student" špatně? "University student" může být a "college student" ne?


MichaelaTu3

    "...at A university."? Nema byt clen AN, vzhledem k tomu, ze podstatne jmeno potom zacina na samohlasku? Nezni mi to dobre, ale gramaticky mi to prijde spravne-:(


kacenka9

    Ne. Tady nezalezi na tom, jak se to pise, ale jak se to vyslovuje. University se vyslovuje 'Juniversity' a tedy je to souhlaska. Obracene napriklad se rika 'an hour', protoze 'hour' se vyslovuje 'our' a tak by tam byly dve vyslovovane samohlasky vedle sebe.


Phong.

    What is the difference between Můj bratr je studentem and Můj bratr je student?


Nemesis_NaR

    No difference really. The nominative is on the safer side, the instrumental is somewhat less used and might sound wierd on some occasions. But otherwise they should be mostly interchangable.


zsery1

    Proč nemůže být the před student.


DaliborNovy

    Opravdu nemůže, to by muselo být i v češtině zdůrazněné, že se jedná o konkrétního studenta (něco jako "Ten student je můj bratr").

    Tato úloha je typický příklad pro použití neurčitého členu, podobně jako povolání.


AlmaMESTLO1

    Zase se mi včas "college" neodtrhlo z rámečku, zbytečná chyba!


DaliborNovy

    Nejlépe pracovat na webu a používat klávesnici. Tak se toho naučíte nejvíc.


MiroGol

    Pouziva se nekde obrat a student of college,


DaliborNovy

    Předpokládám, že to měla být otázka. Asi takhle:

    a student in college / a student of college

    Klikněte výše. Když se podíváte na těch pár nálezů s "of" (aktivní odkazy dole pod grafem), zjistíte, že se vyskytuje prakticky jen s "college" ve významu přídavného jména. Např. "A STUDENT OF COLLEGE GRADE" . "A student of the college" - to už je v pořádku, ale neodpovídá zadání. Zkuste porovnat s "A student in the college".

    https://books.google.com/ngrams je velmi praktický nástroj, dejte si odkaz na lištu oblíbených a používejte při studiu. Brzy se s ním naučíte zacházet a velmi vám to pomůže dostat se z nejistoty. (Otevřete si ho v novém okně/záložce/kartě prohlížeče)


ali940239

    Nejde použít předložku AT ?


DaliborNovy

    "My brother is a student at college." systém přijímá. Do dotazu v diskuzi prosím kopírujte celou vaší odpověď, která nebyla přijata.


ali940239

    My brother is a student at the university. Nebylo přijato.


ZdekaSchoo

    university je univerzita, ne vysoká škola


DaliborNovy

    "University" je v Duolingu tolerováno, ale nejde o konkrétní univerzitu. "My brother is a student at a university." by bylo v pořádku.

    Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.