"Lesy nabízí nejlepší ochranu."

Překlad:Forests offer the best protection.

February 6, 2015

16 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


39720

Jako druhá (nutná!) správná odpověď je věta se slovesem "provide". Proč, když je to sloveso s jiným významem? (poskytnout, zajistit)


jgstcd

Ja bych to videl tak, ze problem tady je dvojity vyznam ceskeho slovesa "nabízet". Z neho neni jasne, zda poskytovanou prilezistost vyuzujeme. Pokud jo, je spravny preklad "provide". Pokud ne, nebo pokud jeste neni rozhodnuto, je spravny preklad "offer".


Mirka15828

Jak mohu doplnit z nabízeného THE (best protection), když tam THE v nabídce vůbec není?!


miko37

Prečo nie je pred forests určitý člen?


sunlonglive

Cesky je spravnejsi napsat: lesy NABIZEJI. 3. osoba c.mnozneho se ridi tvarem rozkazovaciho zpusobu 2.os.c.j., takze NABIZEJ vede k NABIZEJI. To jen tak na okraj ☺


kacenka9

Nabizi i nabizeji jsou pripustne varianty a obe system prijima.


Jitka709231

ale " provide" znamená spíš " poskytují" , " zajišťují ", "umožňují" -nabízejí je jen v širším smyslu slova, ne? Omlouvám se, někdo si toho už všiml....


IvanaVeltr

Proc forests bez clenu?


ZdekaSchoo

protože je tam lesy, lesy obecně, ne nějaké konkrétní


SKvor

pouze ve větě je chyba: velké F


Nemesis_NaR

A co nám tím hlásíš? My nevidíme co jsi napsal ani jaký typ cvičení to byl. A velké F na začátku věty je samozřejmě správně...


SKvor

Omlouvám seza nespecifičnost. Šlo o to, označit při překladu správné možnosti- ze 3 variant a jedna z možností (ta jediná správná) měla jako 2. slovo ve větě forest, nicméně psáno Forest s velkým F. Tudíž technicky vzato, by ani tato varianta neměla být správná. Nevim jak to tu funguje, říkal jsem si, že snad by si tvůrci mohli komentáře všimnout a opravit.


nueby

Zaplaťpámbů za tento dodatek, protože tohle by z vaší první zprávy smrtelník nevyhloubal. Poukazujete na zajímavý problém pramenící z naší nepozornosti. Příště si případně uložte screenshot a ohlašte nám to zase takto, pokud možno i s tím screenshotem.

Věta byla uvnitř nastavená takto:

[/The] Forests [offer/provide] the best protection.

Předpokládám, že v těch cvičeních na zaškrtnutí všeho správného velice často špatné odpovědi nemají první písmeno věty velké, ale správná možnosti vždy velkým písmenem začíná. Mám pravdu?

Díky.


Lochnesska

proč je tam určitý člen?? nejlepší ochrana nemusí být konkrétní


ZdekaSchoo

u superlativů se píše zpravidla určitý člen, protože nejlepší může být jen jeden, a tedy je to jedinečné, můžete si taky rozkliknout superlativ bez určitého členu https://www.helpforenglish.cz/article/2017092503-stupnovani-pouziti-komparativu-a-superlativu


Lochnesska

hezké vysvětlení, moc děkuji, to jsem netušila.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.