"إنهم يجربون الطعام."

الترجمة:They try the food.

February 6, 2015

27 تعليقًا


AdamElKhattab

هل تصح " They test the food " ؟!

" هم يختبرون الطعام " .. بمعنى : يختبرون جودته!

September 8, 2015

M_Alrehaily

منطقياً .. " يختبرون ~ test " " يجرّبون ~ try " .. قد تكون هناك استثناءات ولكن أنصحك أن تتعامل مع الأمر ببساطة XD

January 22, 2016

AdamElKhattab

أعلم هذا .. وانا بالفعل اسأل عن الإستثناء هنا!

January 22, 2016

M_Alrehaily

إضافة .. ترجمت الجملة مرة أخرى باستخدام كلمة " يختبرون " وهي صحيحة .. بالنسبة للترجمة العربية !

January 22, 2016

bestrarer

Gg gg

August 10, 2019

bestrarer

GG GG <sub>GG</sub>

August 10, 2019

maha511

اعتقد ينفع اتمنى من المشرفين اضافة اجابتك

January 19, 2016

DohaMohamedSaleh

هل تصح They test the food

June 3, 2015

maha511

نعم تصح

January 19, 2016

Islam_is

they experimenting food why wrong ?

February 6, 2015

hind314056

They try the food

August 12, 2015

mohamed351214

Currect answer

November 25, 2015

ffoq1

They try the food

May 29, 2016

bader654984

هل هذه الجملة صحيحة they try food

June 2, 2016

Natashaalbek

الصحيح they try the food

September 3, 2017

hnfN1

لماذ اضافة ing

June 12, 2016

Reyouf1995

they test the food > isn't also appropriate

June 10, 2015

Ll041

Test يتذوق يمكن

August 7, 2015

maha511

test يختبر

January 19, 2016

Moawad

لكل من كتبها كدا they test the food يعوض عليك ربنا.

January 12, 2016

maha511

ليش ؟؟!!!!!!!!!!!!!

January 19, 2016

Moawad

كنت امزح فحسب لأنى كتبتها كدا وقالى غلط, لكن الجملة تحس انها مش متناسقة فيها حاجة مش صح يعنى عمرك سمعت فى فيلم مثلا الجملة دى they try the food لم ادرس القواعد ابدا لأنى معنديش طول بال ليها, لكن الجملة فيها حاجة غلط!

February 16, 2016

maha511

الجمله صحيحه ومالها دخل في القواعد اعتقد

February 16, 2016

Moawad

طيب

February 16, 2016

iraqHaider

Test not try ?

February 15, 2017

Sedra569684

They are trying the food

August 14, 2017

anfas_shukr

Test

تأتي للطعام بمعنى يتذوقه..

وفي كل الأحوال هي تعني: يجرب..

وتستخدم بلهجتنا العامية كثيرا بديلة عن العربية عند عرض بضاعة، والمطالبة بتست للتجربة..

July 7, 2018
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.